כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
במהלך הנאום

"לא בטוח שזה הוא": זלנסקי מעלה ספקולציות לגבי מצבו של פוטין

נשיא אוקראינה נשאל לגבי אפשרות של שיחות מו"מ מול הרוסים וטען כי אינו בטוח כלל שהנשיא פוטין עדיין בין החיים. אני לא בטוח שנשיא רוסיה, שלפעמים מופיע הוא באמת הוא"

"לא בטוח שזה הוא": זלנסקי מעלה ספקולציות לגבי מצבו של פוטין
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

במהלך הנאום היומי שלו לאומה האוקראינית בווידאו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אמר היום (חמישי) נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי הוא לא "בטוח לגמרי" שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עדיין בחיים ומקבל החלטות ברוסיה. 

"אני לא כל כך מבין עם מי לדבר ועל מה. אני לא בטוח שנשיא רוסיה, שלפעמים מופיע הוא באמת הוא", כך הגיב זלנסקי כשנשאל על האפשרות לשיחות שלום.

זלנסקי התייחס לטכניקת אפקטים חזותיים המשמשת לשינוי הרקע סביב נושא הסרטון. יש הסבורים שפוטין השתמש בו לצורך הופעותיו הפומביות בטלוויזיה, כדי להיראות כאילו הוא מבקר במקומות בזמן שהוא בכלל שוהה במקום אחר מוקף באנשי ביטחון.

זלנסקי הדגיש כי אוקראינה עשתה הכול כדי לשחרר את שטחיה באמצעות דיפלומטיה, אך זה לא הצליח. "משא ומתן לשלום הוא עדיין לא שלום. זה צריך להיות מוכר על ידי שני הצדדים", אמר הנשיא.

בתוך כך נשיא המועצה האירופית צ'ארלס מישל נמצא בדרכו לקייב כדי לפגוש את הנשיא וולודימיר זלנסקי, ואת ראש הממשלה דניס שמיהל וחברי הפרלמנט האוקראיני. מישל אמר כי הוא ידון עם זלנסקי ובכירים אחרים "באילו אמצעים קונקרטיים נוכל לוודא שהם (האוקראינים) חזקים יותר".

"האוקראינים נלחמים על אדמתם, על עתיד ילדיהם. אבל הם גם נלחמים למען הערכים האירופיים המשותפים שלנו של שלום ושגשוג. הם צריכים וראויים לתמיכה שלנו", הוסיף נשיא המועצה האירופית. מישל קרא לחברי האיחוד האירופי לספק לאוקראינה ציוד צבאי נוסף, כולל טנקים.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד