כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לקראת ביטול חוק ההתנתקות?

בעקבות הודעת המדינה: נדחה הדיון במשפט תלמידי ישיבת חומש

רבני ותלמידי ישיבת חומש התייצבו לדיון בבית המשפט בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדם בגין הפרת חוק ההתנתקות. בית המשפט דחה את הדיונים לאור כוונת הממשלה לבטל את חוק ההתנתקות

בעקבות הודעת המדינה: נדחה הדיון במשפט תלמידי ישיבת חומש
רבני ותלמידי ישיבת חומש צילום: ישיבת חומש

שמונה מרבני ותלמידי ישיבת חומש, ביניהם נשיא הישיבה הרב שמחה שטטנר, התייצבו היום (חמישי) לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה לדיון בכתבי האישום שהוגשו כנגדם בגין הפרת חוק ההתנתקות, וזאת בשל הלימודים ביישוב חומש. בית המשפט דחה לבקשתם את כל הדיונים ב-4 חודשים, בעקבות הודעת המדינה לבג"צ כי בכוונתה לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון ולהסדיר את ההתיישבות במקום. 

במהלך הדיון ביקש עו"ד משה פולסקי מבית המשפט דחיה: "בהליך המתנהל בבג"ץ המדינה הודיעה כי בהתאם להסכם קואליציוני מתבקש לבטל את חוק ההתנתקות ואת הסעיפים הרלבנטיים מסעיף 23 עד 30 כמדומני. הסעיף בו הנאשם מואשם הוא סעיף 27 לחוק ההתנתקות. בג"צ ביקש תוך 90 יום לסיים את העניין. בנסיבות אלו אני סבור כי נכון להמתין ולבוא את תשובה מסודרת", טען עוה"ד. נציגי התביעה התנגדו לדחייה, אך בית המשפט דחה במספר חודשים את הדיונים.

הרב שמחה שטטנר, נשיא ישיבת חומש, ונשיא מוסדות נחלת ישראל, אשר עומד לדין, בעקבות הגעה ליישוב חומש לצורך מסירת שיעורים אמר בדיון: "כל אשמתנו היא שעברנו על חוק ההתנתקות, כלומר שאסור לנו להגיע לחומש, כל אשמתנו היא אהבת ארץ ישראל ואדמתה והרצון ליישב אותה. נמשיך לאהוב את ארצנו ולהתיישב בה. הגיע הזמן לבטל את העוולה הנוראית של חוק ההתנתקות. יה"ר שנזכה לראות בפריחת ארץ ישראל כולה".

עו"ד משה פולסקי מסר: "אנו במצב בו מזה למעלה משנה הצבא מאפשר גם אם תחת הגבלות שונות את פעילות הישיבה בחומש. במקביל המדינה הצהירה בהליך המתנהל בבג״צ כי בכוונתה לבטל את הסעיפים הרלוונטיים בחוק ההתנתקות האוסרים נוכחות יהודית במקום, סעיפים שלעמדתנו בכלל נחקקו על מנת לאפשר את הגירוש מצפון השומרון לפני שנים רבות. לעמדתנו, בנסיבות האלו אין מקום לקיים כעת דיון בתיקים שהוגשו לבית המשפט, וזאת בהינתן שבכוונת הממשלה, בהתאם להסכמים הקואליציוניים, לבטל את הוראות החוק מה שלמעשה מבטל את העבירה על שהייה במקום וממילא את כתבי האישום שהוגשו כנגד נאשמים רבים על שהייתם בתחומי הישוב המפונה חומש".

פולסקי הוסיף: בית המשפט בפתח תקווה, כבוד השופט עודד מורנו קיבל את עמדתנו והורה על דחייה ארוכה יחסית של מועד הדיון, לחודש מאי, ואנו מקווים כי עד אז תתוקן הוראות החוק המפלה האוסרת בדווקא נוכחות של אזרחים יהודים במקום".

נזכיר כי כתבי האישום מייחס לתלמידים ולרבנים כניסה ליישוב חומש ועבירה על חוק ההתנתקות - "כניסה/ שהייה בשטח מוגבל ללא היתר עבירה לפי סעיף 27 (א)(1) לחוק ישום תכנית ההתנתקות התשס"ה - 2005".

ישיבת חומש כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד