כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"חיוניות לשמירה על אדמות"

משילות? עיכוב באישור בנטיעות בנגב

קק"ל מעכבת נטיעות בדרום שתואמו עם המשטרה, על ידי כך שהיא נמנעת מלאשר אותן. זאת שנה לאחר המהומות שנוצרו בזמן ממשלת בנט-לפיד שהובילו להקפאה, כשייתכן שהסיבה לעיכוב היא חשש מעוד מהומות. בימין תוקפים: "אין מצב שנותנים לאלימות לנצח"

משילות? עיכוב באישור בנטיעות בנגב
בן גביר נוטע עץ בנגב צילום: פלאש 90

בזמן שהממשלה החדשה מדברת שוב ושוב על משילות, בשטח נראה שהמצב עדיין לא משתנה. עיכוב מסתמן בשתילת הנטיעות בנגב שמונעות את ההשתלטות הפלסטינית והבדואית באזור.

לפי הדיווח ב'חדשות 13', קק"ל עדיין לא נתנה אישור לשתילת נטיעות לתחילת שבוע הבא של עצים באזור הנגב, במטרה למנוע פלישה לקרקעות שאמורות לשמש בעתיד להרחבת כביש חוצה ישראל. זאת למרות שהם כבר תואמו עם משטרת ישראל בתקציב גדול.

מנהל רשות מקרקעי ישראל שלח מכתב ליו"ר דירקטוריון בו ביקש הבהרות. בקק"ל מסרו בתגובה שהם עדיין לומדים את בקשת רמ"י, שהגיעה לטענתם בהתראה קצרה.

כזכור בשנה שעברה הממשלה החליטה להקפיא את המהומות בעקבות מהומות שנוצרו בנגב, זאת על רקע השתתפות רע"מ בקואליציה. גורמים שעסקו בנושא מעריכים כי החשש משוב אלימות עשויה להיות העיכוב.

תנועת רגבים המזוהה עם הימין תקפה: "אין מצב שנותנים לאלימות לנצח! הנטיעות בנגב חיוניות לשמירה על אדמות המדינה ודווקא קק"ל, הגוף הציוני שמשימתו המרכזית היא שמירה על אדמות הלאום, חייבת להתעשת ולחזור לנטוע עוד לפני שנציין את ט"ו בשבט בחודש הבא".

נטיעות משילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד