ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
חייבת לעשות ויתורים

התנאי של הסעודים לנורמליזציה עם ישראל

שר החוץ הסעודי אומר כי הגישה לישראל נותרה בעינה. "נרמול אמיתי יגיע באמצעות הענקת תקווה לפלסטינים וזה דורש להעניק לפלסטינים מדינה". ישראל תהיה חייבת לעשות ויתורים בסוגיה הפלסטינית אם היא מעוניינת בנרמול עם הממלכה

התנאי של הסעודים לנורמליזציה עם ישראל
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

שר החוץ הסעודי, פייסל בן-פרחאן, אומר בריאיון כי הגישה לישראל נותרה בעינה: "אמרנו בעקביות שנרמול יחסים עם ישראל הוא אינטרס של האזור ואינטרס של ישראל ושל כולם, אבל נרמול אמיתי יגיע באמצעות הענקת תקווה לפלסטינים וזה דורש להעניק לפלסטינים מדינה". לדבריו ישראל תהיה חייבת לעשות ויתורים בסוגיה הפלסטינית אם היא מעוניינת בנרמול עם הממלכה.

בראיון לסוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג" אמר בן-פרחאן כי צריך להביא את הישראלים והפלסטינים לשולחן המו"מ: "זו הדרך להקמת מדינה פלסטינית שירושלים עיר בירתה". כשנשאל לגבי אופייה של הממשלה החדשה בישראל אמר: "זה עניין של ישראל להחליט ולא שלי".

בנוסף היום דווח ב'כאן חדשות' כי פגישת רה"מ נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, עסקה בין היתר בקידום הנורמליזציה עם סעודיה, ובמאבק באיראן סאליבן נפגש גם עם הנשיא הרצוג, היועץ לביטחון לאומי, ועם ראש המוסד.

עוד דווח: "אם נתניהו יושיט יד ויראה שהוא רוצה שלום עם הפלסטינים, סעודיה תיתן עשר ידיים". אותם גורמים סעודים מסבירים שסעודיה מאוד רגישה לרחוב גם אצלה ולא פחות לרחוב הערבי והאסלאמי ולכן אם תהיה נורמליזציה מבלי וויתורים ישראליים, יגידו על יורש העצר הסעודי, בן סלמאן שהוא בוגד ומכר את ירושלים. כל עוד ישראל לא בכיוון הזה, אומרים אותם גורמים סעודים, בריאד מעדיפים בשלב הזה לעבוד עם ישראל מתחת לשולחן.

 

 

 

הסכמי אברהם בנימין נתניהו סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד