כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פומפאו מפציץ

ניקי היילי זממה עם הקושנרים להדיח את פנס ולתפוס את מקומו

בספרו החדש של מייק פומפאו, מי שכיהן כשר החוץ של ארה"ב בזמן כהונת טראמפ, הוא כותב כי ניקי היילי שהייתה שגרירה באו"ם, תכננה עם הקושנרים להדיח את פנס ולהפוך לסגנית הנשיא. עוד כתב: טראמפ ביקש ממנו להיות שר ההגנה באותו זמן "רעיון מטורף"

ניקי היילי זממה עם הקושנרים להדיח את פנס ולתפוס את מקומו
טראמפ עם שרי החוץ וההגנה צילום: דוברות הבית הלבן

בספר זיכרונות חדש עם פרטים רבים על יריבים פוטנציאליים בפריימריז הרפובליקני לנשיאות ב-2024, מייק פומפאו, מזכיר המדינה לשעבר, מאשים את ניקי היילי במזימה עם ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ להתמנות לסגנית הנשיאה, אפילו בזמן שכיהנה כשגרירה באו"ם.

בעודו מתאר את כעסו כאשר היילי ארגנה פגישה אישית עם טראמפ בחדר הסגלגל מבלי לבדוק עם פומפאו, פומפאו שהיה כאמור שר החוץ. פומפאו כותב: "היילי למעשה ערבבה את ראש הסגל של טראמפ דאז, ג'ון קלי, ובמקום לפגוש את הנשיא לבדו, היא הייתה מלווה בבתו של טראמפ ובעלה, שניהם יועצים בכירים".

"כפי שקלי ידע", כותב פומפאו, "הם הציגו אפשרות של 'היילי לסגנית הנשיא'. אני לא יכול לאשר את זה, אבל קלי היה בטוח בכך, והוא לא היה מרוצה מזה. ברור שהביקור הזה לא שיקף את המאמץ למען אמריקה".

הסיפור של היילי הוא לא הסצנה המדהימה היחידה בספר. בנוסף מתברר כי לטראמפ היה "רעיון מטורף" שפומפיאו יכול להיות מזכיר המדינה ושר ההגנה בו זמנית. פומפאו אומר שהוא אמר חשב שזה "רעיון מטורף" שכן יש לו "הרבה לעשות במדינה ולא יכול לפקד על ההגנה באותו הזמן".

הסיפור על היילי לא מפתיע, על פי הספר, טראמפ שקל לזרוק את סגן הנשיא שלו, מייק פנס, ולמנות את ניקי היילי, שמועה שטראמפ נאלץ להכחיש ב-2019.

דונלד טראמפ ניקי היילי איוונקה טראמפ ג'ראד קושנר מייק פומפאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד