כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האם יש רוב נגד רפורמות לוין?

פסילת דרעי מלכהן כשר: מה חושב הציבור על כך • סקר

עשרת שופטי בג"ץ הכריעו כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר. סקר שפורסם ביממה האחרונה בדק מה דעת הציבור על כך והאם הוא תומך בכך | האם נתניהו צריך לפטר את דרעי מתפקידו וגם, עד כמה הציבור תומך ברפורמות המשפטיות שמקדם שר המשפטים יריב לוין | כל הנתונים

פסילת דרעי מלכהן כשר: מה חושב הציבור על כך • סקר
דרעי ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי שעשרת שופטי בג"ץ פסלו את יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה, 67% מהציבור סבורים כי דרעי אכן אינו ראוי לכהן כשר, כך עולה מסקר 'חדשות 13' והפרופסור קמיל פוקס, בעוד 21% מאמינים שהוא ראוי לתיק ממשלתי. מתוך מצביעי הליכוד שנשאלו - 59% סבורים שדרעי אינו ראוי להיות שר, בעוד ש-26% ממצביעי הליכוד השיבו כי דרעי אכן ראוי לכהן כשר בממשלה למרות הכול.

רוב הנשאלים בסקר קמיל פוקס - 63 אחוזים מהם ציינו כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יקיים את פסיקת בג"ץ ולא יפטר את אריה דרעי הם יהיו נגד המעשה, בעוד ש-20% ממשיבי הסקר ציינו כי הם בעד שראש הממשלה לא יפטר את דרעי כפי שבג"ץ הורה לו לעשות. בקרב מצביעי הליכוד שנשאלו, 55% התנגדו לכך שנתניהו לא יקיים את פסיקת בג"ץ ולא יפטר את דרעי מממשלתו.

פעם אחרונה? דרעי בישיבת הממשלה השבוע | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

עוד עולה מהסקר כי מחצית מהנשאלים סברו שהפסילה של דרעי על ידי שופטי בית המשפט העליון נעשתה משיקולים משפטיים וענייניים, ולעומתם 30% סבורים כי הפסילה נעשתה מרצון לפגוע ברפורמה המשפטית שמוביל שר המשפטים יריב לוין. 20% השיבו כי הם אינם יודעים.

בקרב מצביעי 'הליכוד' הדעות חלוקות: 43% סבורים שהפסילה נעשתה משיקולים ענייניים, אולם 41% סבורים כי היא נעשתה משיקולים פוליטיים על מנת לסכל את הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה ובתוכה הנאשם נתניהו והמורשע דרעי.

באשר לשאלה "האם אתה תומך ברפורמה של שר המשפטים או לא", משיבי הסקר חצויים: 36% השיבו כי בעדה ו-36% הביעו עמדה נגד הרפורמה. 28% נוספים השיבו "לא יודע". לבסוף, עולה מהסקר כי בעקבות פסיקת בג"ץ רוב הנשאלים - 62% מהם - עדיין לא מעוניינים להשתתף במחאה נגד ממשלת נתניהו, ורק 19% השיבו שישתתפו בהפגנה. 19% השיבו שאינם יודעים.

נתניהו ויריב לוין בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

אמנם הנתונים הללו לא מפתיעים שכן גם בסקרים קודמים שנערכו בשבועות האחרונים התוצאות היו זהות, אולם מה שמפתיע לגלות הוא עד כמה ההתנגדות לכהונת דרעי כשר בממשלה גדולה גם בקרב מצביעי 'הליכוד' בניגוד לפוליטיקאים מהמפלגה שתומכים בדרעי וחלקם כולל ראש המפלגה נתניהו נהרו אל ביתו לחזקו ולעודדו אחרי שנפסל. בנוסף ניתן לראות עד כמה הציבור הליכודי מביע תמיכה בפסיקות בית המשפט העליון וקורא בעצם לנתניהו לכבד את הפסיקה ולא להמרות את פי השופטים. 

 

פסילת דרעי ראש הממשלה בנימין נתניהו פסיקת בגץ בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד