כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יש להקדים ולקבל תוספת שבת

עמוד ההוראה במכתב: "אין זה כבוד שבת לצאת בשעה מאוחרת"

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין פרסם מכתב חיזוק הנוגע לימי שישי הקצרים של החורף: "אין זה כבוד שבת לצאת לדרך בשעה מאוחרת, אלא יש להקדים ולקבל גם כן תוספת שבת מוקדם. המכתב המלא. וגם: שולחן השבת של עמוד ההוראה שמוכן מוקדם

עמוד ההוראה במכתב: "אין זה כבוד שבת לצאת בשעה מאוחרת"
הגר"י זילברשטיין בשיעור בכולל בחולון צילום: שוקי לרר

עמוד ההוראה וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, פרסם מכתב חיזוק מיוחד בעניין כבוד השבת, ועל גודל העניין לקבל שבת מוקדם.

את מכתבו פותח עמוד ההוראה: לפני שנים ספורות, היו כמה אסונות רצופות ל"ע בשכונתנו רמת אלחנן, וכשעלינו למרן ראש הישיבה (הגראי"ל שטיינמן. מ.ו.) זצ"ל ושאלנו אותו במה אפשר להתחזק כדי לעצור את המגיפה, אמר שיש להתחזק בתוספת שבת, ולקבל שבת ברמת אלחנן עשר דקות קודם הזמן הרגיל, והיינו חצי שעה קודם השקיעה.

לאחר מכן האריך במקורות רבים מהספרים הקדושים על מעלת המקבל שבת מוקדם, שהמוסיף מחול על הקודש מוסיפין לו חיים, והמרחיב גבולות השבת ומצמצם שעות החול יצמצם לו השם יתברך את גבול צרותיו. והמענג את השבת נותנים לו נחלה בלי מצרים – מדובר על המוסיף ומקבל תוספת שבת, ושעל ידי תוספת השבת אנו מבטלים את כח המזיקים שנוצרו בבין השמשות.

ובסוף דבריו עורר עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין על הדבר הצריך חיזוק, וכתב: וזה מכבוד השבת שלא להיכנס לשבת בטירוף הדעת, אלא להגיע לשבת בכובד ראש, ולשבת ולייחל לשבת, ולכן אלו שנוסעים בשעה מאוחרת ובפרט בימות החורף, ומגיעים לשבת בטירוף, ולצערנו גם קרה שהם מצאו עצמם בשבת באמצע הדרך, והגיעו לשאלות קשות של חילול שבת. ואשרי מי שמוסיף על השבת. ואם צריך לנסוע לשבת, נוסע מוקדם, כדי שיגיע בוודאי קודם שבת, ויהיה יכול להיות פנוי ולהמתין לשבת.

יש להוסיף מה שמציינים תלמידיו ומקורביו של עמוד ההוראה, כי ידוע רבות בשנים שמנהגו של עמוד ההוראה להכין את שולחן השבת כבר מיום חמישי, וכל באי ביתו עשרות בשנים יודעים וזוכרים שביום שישי בבוקר, כבר מונחת מפה לבנה על השולחן, ומעליה שני נרות שבת מוכנים להדלקה, ולידם המגש לחלות, ובקבוק היין והגביע לקדש בו.

כמו שניתן לראות בתמונה הנוכחית, בכינוס שהתקיים לפני כמה שנים במעונו של עמוד ההוראה בשעת בוקר מוקדמת של יום שישי, והשולחן עליו נערך הכינוס, כבר מוכן לשבת קודש. כזה ראה וקדש.

תוספת שבת הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד