כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אתגר לממשלת הימין

לזכר הרב דרוקמן: מאחז חדש הוקם בשומרון

גרעין משפחות ונערים עלה לנקודת התיישבות חדשה בשומרון, בסמוך לישוב מגדלים. בין העולים, נווה שינדלר - נכדו של הרב דרוקמן שהיה מיוזמי מבצע העלייה לקרקע

 לזכר הרב דרוקמן: מאחז חדש הוקם בשומרון
מאחז אור חיים צילום: חופשי

גרעין משפחות ונערים עלה הלילה (שישי) לנקודת התיישבות חדשה בשומרון, בסמוך לישוב מגדלים. המאחז "אור חיים" הוקם לזכרו של הרב חיים דרוקמן לקראת מלאות 30 יום לפטירתו. על גרעין ההתיישבות שלו נמנות 5 משפחות וגרעין של מספר בחורים, ביניהם נווה שינדלר - נכדו של הרב דרוקמן שהיה מיוזמי מבצע העלייה לקרקע.

לדברי חברי הגרעין, נקודת ההתיישבות שהוקמה יושבת במיקום אסטרטגי ביותר שחולש על כביש חוצה שומרון שמחבר בין הבקעה לשומרון ולמרכז הארץ, ונועדה למנוע רצף טריטוריאלי ערבי באזור.

נווה שינדלר, נכדו של הרב דרוקמן סיפר: "מיד אחרי פטירתו של סבא זצ"ל גמלה בליבנו להקים ישוב חדש בשומרון לעילוי נשמתו, מתוך הכרה והבנה שההנצחה הכי טובה של סבא היא הקמת ישוב חדש. סבא נלחם לאורך כל חייו על כל פיסת אדמה בארץ ישראל ותמיד היה לצד הנאבקים על הארץ".

שינדלר הוסיף: "גיבשנו גרעין ראשוני של 5 משפחות שאיתם עלינו הלילה לנקודה החדשה ובעזרת ה' בהמשך יצטרפו משפחות נוספות שכבר פנו אלינו.
אנו קוראים לכל עם ישראל לבוא לחזק, ולהצטרף לפעילות. המערכה על יהודה ושומרון לא נעצרת לרגע, ואנו צריכים אתכם איתנו כדי לנצח".

(מאחז אור חיים)

ידעיה שטיין ממשפחות הגרעין המייסד אמר: "עלינו לכאן להקים ישוב יהודי חדש כמענה להשתלטות השיטתית באזור שמובילה הרשות הפלסטינית, שגורמת בין השאר לחנק על צירי התנועה המרכזיים והישובים היהודים. השארנו את הבית המאובזר והחמים מאחור ועלינו לכאן כדי להיאחז בקרקע ולשמור עליה".

שטיין הוסיף: "אנו סמוכים ובטוחים שממשלת הימין הנוכחית תראה בעין יפה את נקודת ההתיישבות האסטרטגית, ובשונה מקודמתה תסייע ותתמוך בגבעה ולא חלילה תבצע מחטף של הרס ופינוי".

יצויין כי, בממשלה הקודמת המדיניות של שר הביטחון לשעבר בני גנץ הייתה לפנות כל מאחז במהירות כדי לא להגיע למצב שהמאחז מתרחב בצורה משמעותית כמו מאחז אביתר. מדיניותו של שר הביטחון גלנט עדיין לא ידועה.

מאחז יואב גלנט הרב חיים דרוקמן שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד