כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"יירה לעצמו ברגל"

האיחוד האירופי רוצה את משמרות המהפכה של איראן ברשימת הטרור

הפרלמנט האירופי קרא להכניס את משמרות המהפכה של איראן לרשימת הטרור של האיחוד האירופי והתעקש כי יש להרחיב את הסנקציות נגד טהראן לאחר הדיכוי האלים של ההפגנות נגד מפגינים שזועמים על היחס של המשטר לזכויות אדם

האיחוד האירופי רוצה את משמרות המהפכה של איראן ברשימת הטרור
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

אספת האיחוד האירופי רוצה את משמרות המהפכה של איראן ברשימת הטרור. הפרלמנט האירופי קרא ביום חמישי האחרון להכניס את משמרות המהפכה של איראן לרשימת הטרור של האיחוד האירופי והתעקש כי יש להרחיב את הסנקציות נגד טהראן לאחר הדיכוי האלים של ההפגנות.

בהחלטה לא מחייבת, בית המחוקקים גייס רוב גדול כדי לקרוא ל-27 המדינות החברות באיחוד האירופי לפעולה כזו כדי להתמודד עם מה שהוא רואה כ"נסיגה מהירה של זכויות האדם באיראן".

מעבר לקריאה להכניס את הארגון לרשימת הטרור השחורה שלו, הפרלמנט האירופי גם רוצה שהאיחוד האירופי יאסור כל פעילות כלכלית או פיננסית שיכולה להיות קשורה למשמרות המהפכה. ארצות הברית כבר הגדירה את החיל כ"ארגון טרור זר", והטילה עליו סנקציות חסרות תקדים. איראן הזהירה ביום חמישי כי האיחוד האירופי "יירה לעצמו ברגל" אם יקבע כי משמרות המהפכה זה ישות טרור.

"אמרנו שוב ושוב שמשמרות המהפכה הם ארגון רשמי וריבוני שתפקידו המרכזי הוא הבטחת ביטחונה של איראן", אמר שר החוץ של איראן, חוסיין עמיר עבדולהיאן, במהלך שיחת טלפון לנציב העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ, ג'וזפ בורל. "הצעדים שנקט הפרלמנט האירופי לרשום את הארגון כטרוריסט הם במובן מסוים ירייה לרגלי אירופה עצמה".

הפעולה של הפרלמנט האירופי הגיעה לפני ישיבת שרי החוץ של האיחוד האירופי ביום שני הקרוב, שם צפויות המדינות לאשר סנקציות נוספות נגד טהראן.
ההחלטה של ​​יום חמישי הגיעה לאחר ארבעה חודשים של הפגנות נגד הממשלה באיראן, שנבעו ממותה של מחסה אמיני, אישה בת 22 שהוחזקה על ידי משטרת המוסר בגין הפרה לכאורה של קוד הלבוש האסלאמי המחמיר של המדינה.

איראן האשימה את התסיסה על ארה"ב ומעצמות זרות אחרות, מבלי לספק ראיות. המפגינים אומרים שמאסו בדיכוי חברתי ופוליטי, בשחיתות ובכלכלה המכבידה על ידי סנקציות מערביות וניהול כושל. האיחוד האירופי גינה בתקיפות את האלימות שהופעלה במהלך ההפגנות.



איחוד אירופי איראן סנקציות משמרות מהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד