כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יובאו בפני שופט

המשטרה תפסה ציוד ניאו-נאצי בסדרת פשיטות

משטרת אוסטרליה תפסה ציוד ניאו-נאצי רב בסדרת פשיטות ברחבי דרום מזרח קווינסלנד. המשטרה פרסמה כי השוטרים גילו מספר כרזות פוגעניות, מדבקות ועלונים לאחר ביצוע צווי חיפוש במספר כתובות. שלושתם יופיעו בבית משפט השלום בבריסביין ב-28 בפברואר

המשטרה תפסה ציוד ניאו-נאצי בסדרת פשיטות
הפריטים הנאצים צילום: משטרת קווינסלנד ללוחמה בטרור

משטרת קווינסלנד ללוחמה בטרור הגישה כתבי אישום נגד שלושה גברים באשמת החזקת חומר ניאו-נאצי, לאחר שביצעה פשיטות על שלוש כתובות נפרדות ברחבי דרום מזרח קווינסלנד - אוסטרליה.

המשטרה פרסמה כי השוטרים גילו מספר כרזות פוגעניות, מדבקות ועלונים לאחר ביצוע צווי חיפוש במספר כתובות מגורים. המשטרה חוקרת האם אחת הכרזות שנתפסו, ועליה סמל נאצי והמילים "היטלר צדק", פורסמה על גשר בכביש מהיר בהלסווייל בנובמבר 2022.

באחד הבתים נמצאו גם מדים נאציים, כולל ציוד לא חוקי, על פי הנטען בכתב האישום, הגברים אחראים למספר תקריות הכוללות תמונות פוגעניות שהתפרסמו בשטחים ציבוריים, וגרמו נזק לתשתיות ועוררה דאגה בקהילות היהודיות.

המשטרה טוענת כי גבר בן 21 הואשם בשתי עבירות של נזק מכוון ובשתי עבירות של אחסון לגבי גישה לחפצים לא חוקיים. בנוסף גבר בן 20 הואשם בשתי עבירות של גרימת נזק, וגבר בן 42 הואשם בסעיף אחד של נזק בכוונה תחילה, וסעיף אחד של מטרד ציבורי. שלושתם יופיעו בבית משפט השלום בבריסביין ב-28 בפברואר.

מפקד המבצעים של היחידה ללוחמה בטרור, ליאוני סטייגר, אמר כי "לציבור יש זכות לנהל את חיי היומיום שלו מבלי להיות נתון לתמונות פוגעניות ביותר, האחראים מייצגים את המיעוט הקטן ביותר בקהילות שלנו, והצוות שלי ימשיך להאשים אנשים שמונעים על ידי סוג כזה של התנהגות", אמר סטייגר.

ממשלת קווינסלנד הבטיחה במאי אשתקד לאסור על הצגת סמלי שנאה על ידי העברת חקיקה עד סוף 2022, אך עד כה לא הצליחה לעשות זאת. דובר התובע הכללי של קווינסלנד, שאנון פנטימן, אמר שהממשלה "מגנה בתוקף את הצגת סמלי השנאה הנאצים ומאמינה ש"אין להם מקום בחברה שלנו".

"התחייבנו לקדם חוק לגבי עבירה פלילית חדשה כדי להפוך את זה לבלתי חוקי להציג סמלי שנאה, כמו אלה הקשורים לאידיאולוגיה הנאצית", אמר הדובר. "הממשלה עובדת עם אנשי הקהילות הרב-תרבותיות של קווינסלנד על הרפורמות החשובות הללו, כדי להבטיח שנבצע את השינויים האלה כמו שצריך. זוהי חקיקה חשובה, והיועץ המשפטי לממשלה מצפה להגיש את הצעת החוק לפרלמנט בתחילת השנה".

נאצים מדי נאצי אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד