כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בשיבה טובה

אבל בסאדיגורה: זקן החסידים הלך לעולמו

החסיד הישיש הרה"ח ר' מרדכי מנחם (מוטל) הלוי דויטש ז"ל זקן חסידי סאדיגורה הלך הערב לעולמו בגיל 95. לפני כשנתיים וחצי שיכל את בנו בכורו. הלוויתו תתקיים מחר בבוקר לבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים 

אבל בסאדיגורה: זקן החסידים הלך לעולמו
הרה"ח ר' מרדכי מנחם (מוטל) הלוי דויטש ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: במוצאי שבת התקבלה הידיעה מבית החולים איכילוב בתל אביב על פטירתו בשיבה טובה של החסיד הישיש הרה"ח ר' מרדכי מנחם (מוטל) הלוי דויטש ז"ל מחשובי חסידי סאדיגורה וזקן החסידים והוא בן 95 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בט' ניסן תרפ"ח בסאניק שבגליציה לאביו ר' צבי ז"ל ולאמו מרת לאה ע"ה. במשך כל השנים היה מסור לרבותיו הקדושים לבית רוז'ין, סאדיגורה לדורותיהם בצורה שלא תיאמן, תחילה אצל הרבי מבאיאן הלייפציגער שדאג לו במסירות בימי הצנע.

בבחרותו למד בישיבת 'שפת אמת' של חסידות גור בירושלים, והיה מקורב לאדמו"ר ה'בית ישראל מגור זצ"ל בהגיעו לפרק האיש מקדש נשא את רעייתו מרת אסתר גיטל שתחי', לבית שיינפלד. 

במשך שנים רבות היה נוסע להסתופף בצילו של האדמו"ר מבאיאן זצ"ל בניו יורק בשנים שזה היה נדיר, כמו כן בהיותו חסיד סאדיגורה היה מסור לאדמו"רי בית סאדיגורה ה'כנסת מרדכי' ה'עקבי אבירים' זצ"ל, היה מעמודי התווך של שטיבל רוז'ין ברחוב חפץ חיים בבני ברק.

לצד היותו איש מסחר שפעל חסדים לאלפים בהיותו עסקן דגול למען ישיבת רוז'ין סאדיגורה בב"ב, היה בעל תפילה, והיה בעל מספר סיפורי צדיקים, בכל מוצאי שבת היה עולה לישיבת סאדיגורה שם היה מספר ומרתק בסיפורי חסידים את הבחורים.

ר' מוטל היה דמות של חסיד מדורות עברו, דמות שגילמה בעצם אישיותה את דמויות ההוד של זקני החסידים בשנים קדמוניות. רבי מוטל שהיה בעל תפילה -בשחרית עשרות בשנים אצל אדמו"רי סאדיגורה, הכנסת מרדכי והעקבי אבירים, מזקני החסידים וממעבירי מסורת תורת ומעשי החסידות מדור לדור, גידל על ברכיו דורות של פרחי חסידים ששתו בצמא את דבריו, סיפוריו ואמריו.

אמונת החכמים שלו היתה מפליאה. אחד החסידים מספר כי זכור לכולנו באיזו התבטלות היה ניגש לבקש ברכה מהרבי העקבי אבירים. איך עמד לפני האדמו"רים בחיל ובמורא וכעבד בפני רבו. כמה רגש היו בתפילותיו הזכות, וכמה פעלים הרבה להקמת מוסדות התורה וכמה חסדים פעל בעין טובה ובלב רחב.

גם בשנים האחרונות כשנחלש, זכרו החסידים את מנגינתו המפורסמת "יהי חסדך ה' עלינו כאשר יחלנו לך" שליותה את חצר סאדיגורה עשרות שנים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו: הרב אברהם יעקב ישראל, המוהל הרב יצחק יואל זאב, חתניו; הרב אליהו פולק, הרב יצחק אייזיק טפר, הרב יחיאל לודמיר, הרב מאיר הרשלר והרב ישראל גינצבורג.

בחודש אב תש"פ שיכל את בנו בכורו הרה"ח רבי צבי הרשל הלוי ז"ל מחשובי חסידי סאדיגורה שהלך לעולמו בגיל 65. 

מסע הלוויה תצא מחר (ראשון) בשעה 10:30 בבוקר מביתו רחוב גוטמכר 13 בשכונת שיכון ה' בב"ב מול בית המדרש הגדול סאדיגורה לבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

צבי הלוי חסידות סאדיגורה רוז'ין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד