י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ממוצא איראני

מאסר עולם לקצין מודיעין שריגל למען רוסיה

בית המשפט בשוודיה דן קצין מודיעין שוודי לשעבר למאסר עולם. השופט אמר כי הוא "ניצל לרעה את האמון שניתן בו". עונש של 10 שנות מאסר נגזרו על האח הצעיר שלו. "המדינה המהווה את האיום הגדול ביותר על שוודיה"

מאסר עולם לקצין מודיעין שריגל למען רוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט בשטוקהולם גזר על קצין מודיעין שוודי לשעבר מאסר עולם ועל אחיו הצעיר השית 10 שנות מאסר לאחר שמצא את שניהם אשמים בריגול עבור שירות הביון הצבאי של רוסיה במשך יותר מעשור.

פיימן קיה, בן 42, שירת בשירות הביטחון והמודיעין הנגדי השוודי, Säpo, ובסוכנויות הביון של הכוחות המזוינים, כולל סוכנות הביון הזרה Must ו-KSI, יחידה סודית ביותר העוסקת במרגלים שוודים בחו"ל.

הוא נמצא אשם בריגול בנסיבות מחמירות ובטיפול לא מורשה במסמכים מסווגים. השופט, מונס ויג'ן, אמר שקיה ניצל לרעה את האמון שניתן בו כדי לסייע לרוסיה, "המדינה המהווה את האיום הגדול ביותר על שוודיה".

אחיו פיאם, בן 35, הורשע בריגול בנסיבות מחמירות בגין תכנון הפשע וניהול מגעים עם סוכנות הביון הצבאית של רוסיה GRU, תוך העברת 45 מתוך 90 המסמכים שפיימן אסף מהביון, בית המשפט פסק שהם "במשותף ובתיאום, ללא אישור וכדי לסייע לרוסיה ול-GRU, רכשו, העבירו ושיתפו מידע שחשיפתו למעצמה זרה עלולה להזיק לביטחון שבדיה".

האחים ילידי איראן, שניהם מחזיקים באזרחות שוודית, דחו את ההאשמות וצפויים לערער נגדם. הם נעצרו ב-2021 כשהתגלה חשד לגביהם, הם הואשמו בריגול למען רוסיה מאז 2011.

חלק ניכר מהראיות, והדיון בבית המשפט וההחלטה המלאה לא פורסמו לציבור מסיבות של ביטחון לאומי, ובית המשפט הודה שלמרות ראיות הכוללות כונני USB, מחשבים ניידים וטלפונים ניידים, "חסרים חלקים מהפאזל".

רוסיה איראן ריגול שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד