כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"טנגו" הפכה ל"פנטה"

שני אנשי עסקים "החביאו" יאכטה רוסית על ידי שינוי השם

גבר בריטי וגבר רוסי מואשמים כי הסתירו יאכטה יוקרתית בשווי 80 מיליון דולר בבעלות האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג. השניים ניסו להסוות את ארץ מוצאה. היאכטה המפוארת בשווי 80 מיליון דולר, בגובה 255 רגל, הייתה בבעלות האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

שני אנשי עסקים הואשמו בתמיכה בפוטין בכך ש"הסתירו" מגה יאכטה רוסית בבעלות אוליגרך רוסי שהוטלו עליו סנקציות, על ידי שינוי שמה מ"טנגו" ל"פנטה".

ריצ'רד מאסטרס, בן 52 אזרח בריטניה ולדיסלב אוסיפוב, בן 51, אזרח רוסיה, מואשמים בסיוע להתחמקות מסנקציות והלבנת הון בתפעול כלי השיט היוקרתי.

היאכטה המפוארת בשווי 80 מיליון דולר, בגובה 255 רגל, בבעלות האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, השניים ניסו לכאורה להסוות את מוצאה ואת הסחר שלה בארה"ב.

מאסטרס, המנהל חברת ניהול יאכטות בפלמה דה מיורקה, ספרד, נעצר ב-20 בינואר על ידי משטרת ספרד, וצו מעצר נגד אוסיפוב עומד על הפרק. התובע האמריקני מתיו גרייבס ממחוז קולומביה הגיב למעצרים ואמר: "הם סייעו להתחמקות מסנקציות לאוליגרכים התומכים במשטרו של ולדימיר פוטין, זלזול בחוק האמריקאי. ארה"ב לא תאפשר למוסדות הפיננסיים ולאנשים שלה לעשות מניפולציות או הונאה למטרות תמיכה במלחמה בלתי חוקית".

בכתב האישום נטען כי שני הנאשמים השתמשו במגוון טכניקות כדי להסוות את הבעלות על היאכטה תוך הפרה של החוק האמריקאי. על ידי הסתרת הבעלים האמיתי של היאכטה, הגברים ניסו לעשות עסקים בארה"ב, שלא היו קורים אם הבעלים האמיתי שלה היה ידוע. המשטרה הספרדית מתארת ​​אותו כ"אדם קרוב מאוד לוולדימיר פוטין".

ארה''ב בריטניה סנקציות מלחמת אוקראינה רוסיה יאכטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד