כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יומיים להכרעה על המחליף

מציית להחלטת בג"צ: ראה"מ נתניהו פיטר את השר אריה דרעי

בעקבות החלטת שופטי בג"צ וברקע דרישת היועמ"שית, ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר הבוקר במהלך ישיבת הממשלה את השר אריה דרעי מתפקידיו במשרדי הפנים והבריאות | ההחלטה תיכנס לתוקף בתוך יומיים, עד אז יצטרך דרעי להכריע בשאלת זיהוי המחליף שיכנס למשרדים

מציית להחלטת בג"צ: ראה"מ נתניהו פיטר את השר אריה דרעי
דרעי ונתניהו בישיבת הממשלה הבוקר צילום: קובי גדעון לע"מ

27 ימים אחרי שמונה לשר בממשלה, וחמישה ימים אחרי החלטת בג״צ לפסול אותו מלכהן כשר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר היום (ראשון) את דרעי מהממשלה.

ההתפטרות תתכנס לתוקף בעוד 48 שעות ביום שלישי, עד אז יצטרך להכריע דרעי מי יתפוס את מקומו במשרדי הבריאות והפנים, כשהערכה היא שהמועמד יהיה אחד מהשרים המכהנים.

בפתח ישיבת הממשלה נתניהו לא התייחס לסערה סביב ביטול מינויו של דרעי, אך בסדר היום עלה הגדלת סל התרופות, נתניהו הודה לדרעי,
בפעם האחרונה (בנתיים) בתואר המשנה לראש הממשלה ושר הבריאות והפנים.

דרעי עצמו לא השתתף בקטע הראשון של ישיבת הממשלה, החלק שפתוח לתקשורת, עם סיום דברי ראש הממשלה שהעוברו בשידור חי הגיע דרעי לישיבת הממשלה.

נתניהו הקריא את מכתב הפיטורין תוך כדי ישיבת הממשלה, ואמר: "כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד".

"כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז״ל ויצחק רבין ז״ל - ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל", ציין נתניהו.

לגבי ההחלטה של בג״צ אמר נתניהו: "לצערי הרב, חרף האמור, ביום 18.1.23 החליט בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ כי מוטלת עלי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר".

על החזרתו של דרעי לממשלה אמר נתניהו "בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם״.

"עם זאת", הודיע נתניהו ״בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה. בהערכה רבה״, כך נכתב.

ביבי נתניהו פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד