כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רוב האוכלוסייה נדבקה

סין: 13.000 מקרי מוות מקורונה בשבוע אחד

סין דיווחה על כמעט 13,000 מקרי מוות הקשורים לקורונה בבתי חולים בין ה-13 ל-19 בינואר. פקיד בריאות בכיר הודיע שהרוב המכריע של האוכלוסייה כבר נדבק בנגיף. הנתונים אינם כוללים את אלו שמתו מהנגיף בביתם

סין: 13.000 מקרי מוות מקורונה בשבוע אחד
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

לאחר שסין הודיעה בתחילת החודש שכמעט 60,000 אנשים מתו מקורונה בבתי חולים בתקופה האחרונה, הסינים מודיעים על 13.000 מקרי מוות מקורונה במהלך שבוע אחד בין ה-13 ל-19 בינואר. אך בארגון הבריאות העולמי יש ספקנות רחבה לגבי הנתונים הללו מאז שסין ביטלה בפתאומיות את בקרת הקורונה בחודש שעבר.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בסין מסר בהצהרה ביום שבת כי 681 חולים מאושפזים מתו מכשל נשימתי שנגרם על ידי זיהום בקורונה, ו-11,977 מתו ממחלות אחרות בשילוב עם זיהום הקורונה במהלך התקופה. הנתונים אינם כוללים את אלו שמתו מהנגיף בביתם.

Airfinity, חברת חיזוי עצמאית העריכה שיותר מ-600,000 אנשים מתו מהמחלה מאז שסין נטשה את מדיניות אפס קורונה בדצמבר. פקיד בריאות בכיר אמר שסין לא תחווה גל שני של קורונה בחודשיים-שלושה הקרובים לאחר שכמעט 80 אחוז מהאוכלוסייה כבר נדבקו בנגיף.

"למרות שמספר גדול של אנשים הנוסעים במהלך פסטיבל האביב עשוי לקדם את התפשטות המגיפה במידה מסוימת, גל המגיפה הנוכחי כבר הדביק כ-80% מהאנשים במדינה", כך אמר וו זוניו, אפידמיולוג ראשי במרכז סין לבקרת ומניעת מחלות, בפוסט בפלטפורמת Weibo הסינית הדומה לטוויטר ביום שבת.

קורונה חולי קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד