כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דיברה כמו 'חיה פצועה'

"ההסכם הסודי": ניר חפץ העיד על יחסו של ביבי נתניהו לרעייתו

ניר חפץ הגיע להעיד בבית משפט השלום ברמלה בתביעת הדיבה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי לאחר שטען להסכם סודי בין שרה לבנימין נתניהו. "במשך השנים היו פניות מהתקשורת לגבי הסוגייה של 'הסכם סודי', אז פניתי לבנימין נתניהו, הוא דחה את זה בבוז", העיד

"ההסכם הסודי": ניר חפץ העיד על יחסו של ביבי נתניהו לרעייתו
ניר חפץ בבית משפט השלום בת"א צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בבית משפט השלום ברמלה העיד היום (ראשון) ניר חפץ בתביעת הדיבה שהגיש עו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, נגד דוד ארצי, לאחר שארצי טען כי הוא ראה את "ההסכם הסודי" שחתמו לכאורה נתניהו לרעייתו שרה. "במינויים של הסביבה המאוד קרובה יש לשרה מילה, הרבה פעמים זה קורה ביוזמתו של בנימין נתניהו, כי יש לה אינטואיציה האם אפשר לסמוך על אדם ולהכניס אותו למעגלים קרובים", העיד חפץ.

במהלך העדות תיאר חפץ כיצד פוטר היועץ האסטרטגי לשעבר של הליכוד: "אהרון שביב פוטר מתפקידו כי שיתף פוסט של נפתלי בנט, הדבר הכעיס מאוד את שרה נתניהו, הייתה שיחה קשה, מאז לא נראו עקבותיו במטה הבחירות. בוודאי שהחלטה היא של רה"מ, אבל במשפחת נתניהו שפועלת כמו יחידה אחת, יש דברים שמתקבלים בהחלטה משותפת. בנימין לא ימנה בלשכה דברים שלא מקובלים על ידי שרה".

חפץ גם העיד על הרגע שבו נפלה ההחלטה לפטר את ציפי לבני: "כשיש החלטות רגישות שהן או פוליטית או תקשורתיות הוא כמעט תמיד ירצה לשמוע את דעתה של רעייתו שרה".

חפץ הוסיף: "היה שיג ושיח במעגל הקרוב האם כל מיני בכירים בליכוד שלחצו לקבל את תפקיד שר התקשורת צריכים לקבל אותו או שנתניהו ישאיר את התפקיד לעצמו. בחלק מהמפגישות יאיר ושרה לקחו חלק. שרה במיוחד רגישה לתחום התקשורת, היא חושבת שלאף אחד זולת נתניהו תהיה העוצמה לעמוד מול הלחצים של התקשורת. התפיסה של שרה, בנימין ויאיר היא שכל בשר ודם שיהיה הנאמן ביותר ואיננו בנימין נתניהו - התקשורת מסוגלת לכופף אותו".

בתחילת הדין הבהיר ניר חפץ כי הוא היה מעדיף לא להעיד:  "יש לי חיים משל עצמי ולא רוצה להיות שייך לסאגה של בני משפחת נתניהו".

חפץ התייחס גם לאופן קבלתו לעבודה כמזכיר ראש הממשלה ואמר: "הייתי בכיר בידיעות, קיבלתי טלפון מצבי האוזר, שהיה מזכיר הממשלה. הוא ניסה לשכנע אותי לעבור לתפקיד כי זאת 'משימה לאומית' ומשום ש'הדובר הנוכחי לא מסוגל לשאת את המשימה'. זומנתי לבלפור, ישבתי עם נתניהו ב-4 עיניים, הייתה עוד פגישה בקיסריה שבה נכחה לפרקים גם שרה נתניהו בנוסף לבנימין נתניהו".

הוא הוסיף לספר: "הייתי קרוב מאוד למשפחת נתניהו, במעגלים הכי קרובים, יש לנו הרבה שעות ביחד. היה לי קשר אישי עמוק עם שרה נתניהו". 

במהלך החקירה הנגדית, העיד חפץ: "במשך השנים היו פניות מהתקשורת לגבי הסוגייה של 'הסכם סודי', אז פניתי לבנימין נתניהו, הוא דחה את זה בבוז, ואז פניתי לשרה נתניהו - שרה דיברה כמו 'חיה פצועה'. זה אחד הדברים שהכי פצעו את ליבה. היא הייתה אומרת שיש שחושבים שבנימין נתניהו לא אוהב אותה אלא שהחיים המשותפים שלהם מסתכמים כהסכם".

 

ניר חפץ בנימין נתניהו שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד