א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כיהן בתפקיד חודש אחד

נשיא ברזיל פיטר את מפקד הצבא בשל המהומות

נשיא ברזיל פיטר את מפקד צבא ברזיל ביום שבת בעקבות התקפות על ארמון הנשיאות בתחילת החודש. מפקד הצבא הושבע ב-30 בדצמבר על ידי בולסונארו לפני השבעתו של דה סילבה לנשיאות בתחילת החודש

הפגנות בברזיל
הפגנות בברזיל צילום: צילום מסך רשתות חברתיות

הנשיא הברזילאי דה סילבה פיטר את חוליו סזאר דה ארודה, מפקד צבא ברזיל פחות מחודש לאחר שהושבע למפקד הצבא על ידי קודמו, ז'איר בולסונארו. דה ארודה הושבע ב-30 בדצמבר על ידי בולסונארו לפני השבעתו של דה סילבה לנשיאות בתחילת החודש. בולסונארו עזב את ברזיל לפלורידה ערב השבעתו של דה סילבה ב-1 בינואר.

במקומו של דה ארודה, דה סילבה מינה את הגנרל תומס מיגל ריביירו פאיבה, בן 62, לשעבר מפקד כוחות הצבא בדרום מזרח המדינה. אלפי מתפרעים פלשו לבנייני ממשלה והרסו יצירות אמנות יקרות ערך וחפצים אחרים בארמון הנשיאות בברזיליה ב-8 בינואר.

המהומות אורגנו על ידי נאמני בולסונארו שטענו שהבחירות נגנבו ממנו. דה סילבה, ניצח בבחירות בשנה שעברה בקצת יותר מאחוז אחד. המינוי הגיע יום לאחר שריביירו פאיבה תיאר את המהומות ב-8 בינואר כ"רעידת אדמה פוליטית" ונשבע לשמור על עקרונות דמוקרטיים. במהומות נהרסו רהיטים רבים בבנייני ממשל, חלקם נשרפו, דיוקנאות הושחתו, פסלים נערפו וקרמיקה נופצה. נמצאו שטיחים ספוגים במים ממערכות הספרינקלרים של הבניינים. בין יצירות האמנות שנהרסו היה שעון מהמאה ה-17.

ז'איר בולסונרו לולה דה סילבה נשיא ברזיל הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד