כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המהומות בפרו

סטודנטים נזרקו מהמעונות במכות ואלימות קשה

המשטרה בפרו פשטה באלימות על אוניברסיטת לימה על רקע התסיסה בפרו נגד הממשלה. סטודנטים אומרים שהם הוכו ונזרקו ממעונות כאשר הרשויות מנסות למנוע הפגנות נגד הנשיאה. סטודנטים אמרו שהם נדחפו, נבעטו ונפגעו כשהם נאלצים לצאת מהמעונות שלהם

סטודנטים נזרקו מהמעונות במכות ואלימות קשה
השוטרים פורצים לאוניברסיטה צילום: צילום מסך

עשרות שוטרים פשטו בשבת על אוניברסיטת לימה, ריסקו את השערים עם רכב משוריין, ירו גז מדמיע ועצרו יותר מ-200 בני אדם שהגיעו לבירת פרו כדי להשתתף בהפגנות נגד הממשלה.

עשרות אנשים שכבו עם הפנים על הקרקע באוניברסיטת סן מרקוס לאחר פעולת המשטרה. סטודנטים אמרו שהם נדחפו, נבעטו ונפגעו כשהם נאלצים לצאת מהמעונות שלהם.

הפשיטה המשטרתית על אוניברסיטת סן מרקוס - הוותיקה ביותר ביבשת אמריקה - היא האחרונה בסדרה של מהומות שהביאו לקריאות הולכות וגדלות נגד הנשיאה, דינה בולוארטה, לפרוש מתפקידה לאחר שישה שבועות של אי שקט שגבו חיים של עשרות בני אדם, לפחות 580 פצועים ויותר מ-500 עצורים.

על רקע ההפגנות ועם חסימות כבישים המשתקות חלק גדול מהמדינה, הורו שלטונות פרו ביום שבת האחרון לסגור "עד להודעה חדשה" את הדרך לאתר הארכיאולוגי המורשת העולמית - האטרקציה התיירותית הגדולה ביותר של פרו שמביאה יותר ממיליון מבקרים בשנה. צוותי ההצלה פינו ביום שבת יותר מ-400 תיירים שנתקעו באתרי, כך מסר משרד התיירות של פרו.

ההפגנות החלו בתחילת דצמבר בתמיכה בנשיא המודח פדרו קסטיו, אך עברו ברובן לדרוש את התפטרותה של מחליפתו בולוארטה, המפגינים דורשים סגירת הקונגרס ובחירות חדשות. בולוארטה היתה סגן הנשיא של קסטילו והחליפה אותו לאחר שניסה לסגור את הקונגרס ב-7 בדצמבר.

בהצהרה בטוויטר, משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם קרא לרשויות פרו "להבטיח את החוקיות והמידתיות של התערבות המשטרה והבטחות להליך הוגן". סטודנטים המתגוררים במעונות אמרו שהם נאלצו לצאת מחדריהם באלימות על ידי שוטרים חמושים שפרצו דלתות והשתמשו בדחיפות ובבעיטות כדי להוציא אותם.

אסטבן גודופרדו, סטודנט בן 20 למדעי המדינה, קיבל טיפול רפואי בשל פציעות ברגלו אמר ל'גארדיאן': "השוטר היכה אותי עם המקל שלו והוא זרק אותי לרצפה והתחיל לבעוט בי", אמר גודופרדו.

אלימות הרוגים ופצועים פרו אוניברסיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד