כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אתה הולך לנצח"

ביקור פתע בקייב: ראש ממשלת בריטניה לשעבר נועד עם זלנסקי

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, הגיע לביקור פתע בקייב, שם פגש את הנשיא וולודימיר זלנסקי. ג'ונסון ביקר גם בבורודיאנקה ובוצ'ה, ערים שחוו מתקפו קשות מהרוסים, במהלך השלב הראשון של הפלישה

 ביקור פתע בקייב: ראש ממשלת בריטניה לשעבר נועד עם זלנסקי
זלנסקי וג'ונסון צילום: ללא

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון, הגיע היום (ראשון) לביקור פתע באוקראינה, ופגש בקייב את הנשיא וולודימיר זלנסקי. ג'ונסון התחייב שבריטניה "תתמוך באוקראינה כל עוד יידרש".

כזכור, ג'ונסון, שעזב את תפקידו בספטמבר בעקבות שורה של פרשות, כיהן כראש ממשלה כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה במהלך חודש פברואר האחרון והיה מגדולי התומכים באוקראינה.

ג'ונסון ביקר גם בבורודיאנקה ובוצ'ה, ערים שחוו מתקפו קשות מהרוסים, במהלך השלב הראשון של הפלישה כאשר כוחות רוסיים נסעו לעבר קייב . "אני יכול להגיד לך שבריטניה תתמוך באוקראינה כל עוד יידרש", אמר ג'ונסון.

הוא הוסיף: "אתה הולך לנצח ואתה הולך להוציא את כל הרוסים מהמדינה שלך, אבל אנחנו נהיה שם לטווח הארוך. ואנחנו גם נרצה לעזור לך לבנות מחדש". ג'ונסון דחה את הטענות לפיהן הגעתו לאוקראינה עלולה להיראות כחתירה תחת סמכותו של ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק.

בזמן כהונתו, ג'ונסון ביקר בקייב מספר פעמים וההיה משוחח טלפונית עם הנשיא זלנסקי לעתים קרובות. כשהסתבך בפרשות בבריטניה, הוא זכה לפופולריות נרחבת באוקראינה, שם נודע בחיבה בשם "בוריס ג'ונסוניוק". הפופלריות שלו הייתה כל כך חזקה באוקראינה שאף בתי קפה קראו עוגות על שמו בקייב.

במהלך ביקורו בבוצ'ה, הצטלם ג'ונסון עם תושבים והניח פרחים לקורבנות המלחמה. הוא חתם על המהדורה האוקראינית של ספרו על וינסטון צ'רצ'יל.

 

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד