כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חדר סגלגל בירושלים?

במשרד רה"מ מבקשים להאיץ את הקמת "הבית הלבן" הישראלי

במשרד ראש הממשלה מבקשים לזרז את התוכניות להקמת "הבית הלבן" הישראלי. מדובר במתחם אחד שיכיל גם את מעון רה"מ וגם את משרד רה"מ. כל הפרטים

במשרד רה"מ מבקשים להאיץ את הקמת "הבית הלבן" הישראלי
הכניסה למעון ראש הממשלה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

משרד ראש הממשלה מבקש לזרז את התוכניות להקמת "הבית הלבן" הישראלי. מדובר במתחם אחד שיכיל גם את מעון רה"מ וגם את משרד רה"מ, כך דווח ב'כאן 11'. המיזם עליו דובר בעשורים האחרונים התעכב עד כה ואף היה מוקפא במשך שנים ארוכות. כעת מבקש המשרד להתניע את התוכנית מחדש.

על פי הדיווח, בימים האחרונים מבקשים בלשכת נתניהו להתניע את "פרויקט אלמוג" (לשעבר "פרויקט שירה") מחדש, ואף התקיימו בנושא דיונים מחודשים, שבהם מעורבים גם נציגים משירות הביטחון הכללי. במשרד ראש הממשלה מתכוונים להוציא אל הפועל מכרז שיאתר עבור הפרויקט השאפתני אדריכל ומנהל פרויקט.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה לדיווח: "עם כינון הממשלה בכוונתה לבחון את פרויקט הקמת המעון והמשרד ודרכי יישומו. טרם קבלת החלטות ואישורים לא יגויסו בעלי תפקידים". 

בשבוע שעבר דווח ב'כאן 11' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לגייס למעונו הפרטי עובדי משק בית. לפי מכרז שהופץ משרד ראש הממשלה מבקש לגייס במשרות אמון שני עובדים, על מנת שיהיו אמונים על כל עבודות משק הבית, "במעון הרשמי של ראש הממשלה, בהתאם לצורך ולהנחיות הממונה", כך על פי תיאור התפקיד.

בתחום אחריותם של העובדים נמצא גם - "סיוע בהגשת כיבוד לדיירים ולאורחיהם בהתאם לצורך ולהנחיות הממונה". כזכור, מעון ראש הממשלה בבלפור לא פועל בגלל שיפוצים - ואינו משמש את נתניהו, וכך גם לא שימש את לפיד ובנט.

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט קיבל חוות דעת משפטית בזמן שנכנס לתפקידו ולפיה ניתן להתייחס לביתו כמעון בפועל, ולכן אושר לו להעסיק מספר אנשי צוות. משמעות העסקת עובדים היא שביתו הפרטי של נתניהו צריך להיות מוכרז כמעון ראש הממשלה בפועל. אם ביתו יוכרז כמעון ראש הממשלה, גם הוצאותיו יושתו על המדינה.

בלשכת ראש הממשלה טרם הגיבו לשאלה אם הכרזה כזו בוצעה, אך גורמים המעורים בנושא מספרים כי בשבוע הבא צפויה להתקיים ישיבת היגוי שתבחן את סוגיית מגוריו של ראש הממשלה בהיעדר מעון רשמי מתפקד. בסביבת רה"מ האשימו כי "לא ברור למה במשך שנה וחצי לא נעשה דבר בעניין המעון בבלפור, למעט ההריסה ולא הושלם הליך התכנון והתקצוב".

בנימין נתניהו משרד ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד