כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הלחצים מארה"ב

ההבטחה של נתניהו לאמריקאים: "רפורמה משפטית - בהסכמה רחבה"

ברקע הרפורמה המשפטית המתגבשת בממשלת הימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפני היועץ לביטחון לאומי האמריקני כי "הרפורמה תעבור בהסכמה רחבה". סאליבן הזהיר את נתניהו: "אם תהיה פגיעה בערכים הדמוקרטיים - נתקשה לספק תמיכה בלתי מעורערת לישראל"

ההבטחה של נתניהו לאמריקאים: "רפורמה משפטית - בהסכמה רחבה"
נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב צילום: קובי גדעון /לע"מ

ביום חמישי בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן שאמר לו: "הציבור הליברלי-דמוקרטי ואנחנו כממשל לא אוהבים את הכיוון שאתם הולכים אליו בכל הקשור לרפורמה המשפטית. זה יקשה עלינו לספק תמיכה בלתי מעורערת ובלתי מסויגת לישראל אם תהיה פגיעה בערכים הדמוקרטיים", כך דווח ב'חדשות 12'.

סאליבן, על פי הדיווח, הבהיר לנתניהו כי מבחינת הממשל האמריקני הוא הכתובת למה שמתרחש בישראל, זאת לאחר שהבטיח להם שיוביל את הממשלה "עם שתי ידיים על ההגה".

ראש הממשלה נתניהו, העביר מסרי הרגעה לסאליבן ואמר לו כי ככל שהדברים תלויים בו - "הרפורמה המשפטית תעבור בהסכמות רחבות, היא לא תעבור כפי שהיא מוצגת כעת".

למרות הדברים שאמר נתניהו לסאליבן, נזכיר כי בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה היום טען ראש הממשלה בפני ראשי המפלגות כי: "צריך שקט בחזית המאחזים כדי לקדם את הרפורמה המשפטית".

בנימין נתניהו מערכת המשפט ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד