כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הטבות בלתי חוקיות

סגן שר אוקראיני פוטר בשל מעילה בכספים שיועדו לשיקום

ואסיל לוז'ינסקי, סגן השר לפיתוח הקהילות והשטחים של אוקראינה נעצר עקב מעילה בכספי תקציב. הסוכנות נגד שחיתות דיווחה כי המנהל העליון קיבל 400 אלף דולר עבור סיוע ברכישת ציוד, וקנה אותם במחירים מנופחים

סגן שר אוקראיני פוטר בשל מעילה בכספים שיועדו לשיקום
המזומן שנתפס צילום: המשרד לפיתוח תשתיות של אוקראינה

סגן שר אוקראיני נעצר בחשד למעילה בכספים המיועדים לשיקום התשתית שנפגעה במדינה. חקירה של הלשכה הלאומית למלחמה בשחיתות של אוקראינה מצאה כי כספי ציבור שהופרשו למקורות אנרגיה חלופיים במהלך חודשי החורף נוצלו באופן שגוי.

משרד התשתיות של אוקראינה אישר את מעצרו של ואסיל לוז'ינסקי בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "היום נודע כי ואסיל לוז'ינסקי, ממלא מקום השר לפיתוח הקהילות והטריטוריות של אוקראינה, נעצר בגין מעילה בכספי תקציב".

לפי הלשכה הלאומית למלחמה בשחיתות, לוז'ינסקי מואשם בקבלת 400,000 דולר ב"הטבות בלתי חוקיות".

המשרד מסר באתר האינטרנט כי "נעצרה מעילה בכספי תקציב", ו"בלשים עצרו את לוז'ינסקי בגין קבלת הטבות לא חוקיות בסך 400,000 דולר. סגן השר קיבל את הכסף עבור חוזים לרכישת ציוד ומכונות, ומכר את הציוד במחירים מנופחים ואת ההפרש שלשל לכיסו".

המשרד מסר כי בקיץ האחרון הוקצו כ-49 מיליון דולר כדי "לספק לאוכלוסייה מקורות חשמל, חום ומים חלופיים בחורף עקב המצב שנגרם מהרס של תשתיות קריטיות. מהחקירה עולה כי מספר פקידים של רשויות ביצוע מרכזיות ואזוריות החליטו להפקיע חלק מכספי הציבור".

"כדי להשיג זאת, הם שיתפו פעולה עם קבוצת מתווכים וסגרו חוזים עם גופים עסקיים שנקבעו מראש במחיר מופקע של כמעט 280 מיליון לירות אוקראיניות (כ-7.6 מיליון דולר).

עוד נמסר: "נערכו חיפושים שבמהלכם נמצאו 38,700 דולר במשרדם של אנשי העסקים. כמו כן, בלילה נעצר אחד מחברי ארגון הפשע המאורגן כשהוא מנסה לחצות את גבול המדינה ולעזוב את אוקראינה".

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה שחיתות תשתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד