כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דוחה את הדברים

המדריך הצבאי של הנסיך הארי אומר שהסיפור בספר "פנטזיה גמורה"

מפקדו ומי שהיה המדריך של הנסיך הארי, אומר שהפרטים לגבי סיפור שכתב בספרו, "פנטזיה גמורה". והוסיף שהוא "בהלם" לאחר שקרא את הספר של הנסיך הארי. מדריך מסוקים אחר מטיל גם הוא ספק בגרסה של הארי לאירועים

המדריך הצבאי של הנסיך הארי אומר שהסיפור בספר "פנטזיה גמורה"
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

התיאור הדרמטי של הנסיך הארי בספרו החדש"ספייר" על טיסת "אימון - התאבדות" הוא פנטזיה - אומר האיש שישב לצדו בזמן הקורס. הנסיך כתב באוטוביוגרפיה שלו שמדריך הטיסה בצבא עצר בכוונה את המטוס שלהם ללא אזהרה.

המפקד לשעבר מייקל בולי אמר שכל פרט בטיסות האימון מתוכנן מראש. הוא אמר ל'סאנדיי מירור': "אני המום מזה. בהלם". הנסיך כתב בספרו רב המכר השנוי במחלוקת: "באחת הטיסות הראשונות שלנו יחד, ללא אזהרה, בולי זרק את המטוס קדימה, "הרגשתי את הכנף השמאלית נוטה, תחושה מחליאה של אי סדר, של אנטרופיה (חוסר סדר), ואז לאחר מספר שניות שהרגישו כמו עשרות שנים, הוא החזיר את המטוס ויישר את הכנפיים".

הארי כתב בספרו: "בהיתי בו, מה? האם זה היה ניסיון התאבדות שהופסק?" לטענת הארי המפקד ענה לו: "לא, זה היה השלב הבא באימון שלי".

אבל מייקל דוחה את סיפורו של הנסיך ואומר: "בעוד שהספר מחמיא לי, הפרטים על השיעורים אינם מדויקים, אני חושש. חשוב להדגיש ששום דבר בתא הטייס לא מפתיע, כל גיחה מתודרכת ביסודיות מראש, כל היבט". הוא הוסיף: "הגיחה בדיוק לפי ההנחיות. הפעם היחידה שיש הפתעות היא מאוחר יותר באימון, לא כפי שמצוין בספר, כאשר מציגים מצבי חירום".

מייקל, בן 57, שירת בצבא במשך 33 שנים, לימד את הארי לטוס ב-2009, הארי הטיס מסוקי תקיפה מסוג אפאצ'י באפגניסטן. בעוד שמייקל שומר על מירב הכבוד וההערצה להארי, הוא מטיל ספק בפרקים שונים מהספר. מייקל מוסיף: "הוא היה תלמיד יוצא דופן, מוכשר מאוד. הוא חבר ואדם שאני מכבד".

מייקל הוא לא החבר לשעבר היחיד שמטיל ספק בגרסה של הארי לאירועים. מדריך אפאצ'י לשעבר אמר ל'דיילי מירור': "כל גיחות ההכשרה מתודרכות ונרשמות, כך שהתלמיד מודע לחלוטין לתוכנית. באוויר זה לא הזמן לנסות לתדרך מישהו מה התוכנית, התדריך מתקיים בשטח מול לוח. אני יכול רק להניח שהספר נכתב ככה בשביל הפרסום הדרמטי, כי הוא שגוי ואף מדריך לא יתנהג ככה".

הנסיך הארי בריטניה אפגניסטן מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד