כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"התערבות אינטנסיבית"

סגן ראש אגף המודיעין והחקירות: "המו"מ להסכם עד המדינה - ביוזמת פילבר"

תנ"צ יואב תלם, סגן ראש אגף המודיעין והחקירות במשטרת ישראל העיד במסגרת הדיון בתיק 4,000. לדבריו: אילן ישועה, תיאר סיפור, על כך שהמעורבות של משפחת נתניהו בפרשה הייתה "אינטנסיבית". 

סגן ראש אגף המודיעין והחקירות: "המו"מ להסכם עד המדינה - ביוזמת פילבר"
שלמה פילבר בבית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך הבוקר (שני) שלב העדויות בתיק 4000, המכונה גם "תיק בזק-וואלה". במהלך הדיון העיד תנ"צ יואב תלם, סגן ראש אגף המודיעין והחקירות במשטרת ישראל. תלם טען כי בסיום החקירה המשטרתית, מנכ"ל חברת וואלה! לשעבר, אילן ישועה, תיאר סיפור, הכולל הקלטות ומסרונים, על כך שהמעורבות של משפחת נתניהו בפרשה הייתה "אינטנסיבית". לטענתו, "הסיפור שמגיע אלינו הוא שבחקירה ברשות לניירות ערך הם רואים את ההתערבות האינטנסיבית של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר סביב עניינים הקשורים לגורם המפוקח". תלם טען עוד כי פילבר היה היוזם של המשא ומתן להסכם עד המדינה.

חבר צוות התביעה בתיק 4000, אמיר טבנקין, שאל את תלם בהמשך הדיון, האם בזמן הפתיחה בחקירה - היה אישור של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. תלם השיב: "חד משמעית. אני זוכר שהייתי בדיון לפני החקירה הגלויה אצל היועץ ושם ניתן אישור לחקירה גלויה ולמספר רב של פעולות".

בנוסף שאל התובע טבנקין האם לחקירת קרובי משפחה של נחקרים הייתה ההצדקה. תלם השיב: "בשלב מיפוי הנכסים אנחנו ממפים את הטוענים הפוטנציאליים לזכויות. אנחנו חייבים לדעת אם יש מעורבות או לחלופין - האם יש פגיעה באנשים תמימים". הוא התייחס גם לחקירת בני משפחה שלא בהקשר הכלכלי, וטען כי "ככל שיש צורך, שוקלים כל דבר לגופו של עניין".

בנוסף, במהלך העדות התייחס תנ"צ תלם לתנאי המעצר של עד המדינה בתיק האלפים ניר חפץ, וסבר כי בשלבים מסוימים של החקירה, הדבר השפיע עליו. "הרעיון הוא לאזן בין המצוקה לבין כל מיני טקטיקות. אני זוכר שהוא אומר לי 'אני מרגיש טוב, קמתי צלול, ראיתי רופא'. התרשמתי שבשלב שהוא מוסר גרסה הוא איתן בדעתו, אבל אני ממש לא מקל ראש באירוע הזה". תלם טען כי פעולות מכוונות למניעת שינה או אכילה מחפץ, לא ננקטו.

תיק 4000 הידועה גם בשם "פרשת בזק-וואלה"', היא חקירה פלילית שניהלה יחידת להב 433 בשיתוף רשות ניירות ערך. על פי החשד בפרשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל לכאורה שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל בהחלטות רגולטוריות המיטיבות עם שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת "בזק". בתמורה, קיבל נתניהו מאלוביץ', המחזיק בשליטה גם באתר "וואלה", להתערב בתכני האתר באופן שיטיב עימו. היועץ המשפטי לממשלה הודיע בנובמבר 2019 כי נתניהו יועמד לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

שלמה פילבר תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד