כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי הביקורת

נתניהו שוחח עם זוהר: האירועים בשבתות יימשכו כרגיל

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר והבהיר לו כי פעילות "שבת ישראלית" תימשך כרגיל. השיחה מגיעה אחרי ביקורת קשה על המהלך של זוהר

נתניהו שוחח עם זוהר: האירועים בשבתות יימשכו כרגיל
מיקי זוהר עם נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הסערה סביב הכוונה לבטל את מימון אירועי "שבת ישראלית", ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל.

שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות.

כזכור, שר התרבות מיקי זוהר החליט לעצור שני פרויקטים שיזם השר הקודם, חילי טרופר, "שבת ישראלית" לפתיחת אתרי מורשת ותיירות ו"רוח ישראלית" שמסבסד בסופי שבוע בפריפריה הצגות ומופעים. זוהר הבהיר אמש (ראשון) כי, "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלה במשמרת שלי".
בהודעה מטעם לשכתו נאמר כי, "המשרד אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש. מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".
בהודעה שיצאה מטעמו הבוקר נכתב: "מעולם לא אמרתי ולא העליתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת. להפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שלא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת".

זוהר תקף את קודמו בתפקיד חילי טרופר בעקבות המיזם שהוביל: "מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם. כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור".

זוהר הבהיר: "כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו".

 

מיקי זוהר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד