י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
561 כתבות ב-3 שנים

רה"מ ורעייתו על דוכן העדים: "אין לנו הסכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ורעייתו שרה, העידו בתביעת לשון הרע נגד אדם שטען כי הוא ראה את "ההסכם הסודי" שחתמו לכאורה נתניהו ורעייתו שרה. בנימין נתניהו בעדותו: "אין הסכם ביני לרעייתי. הכל שקר. בושה. זו טענה נבזית". שרה נתניהו בעדותה על "ההסכם": "לא היה ולא נברא"

רה"מ ורעייתו על דוכן העדים: "אין לנו הסכם"
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ורעייתו שרה, העידו היום (שני) בתביעת לשון הרע שהגיש עו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, נגד דוד ארצי, לאחר שארצי טען כי הוא ראה את "ההסכם הסודי" שחתמו לכאורה נתניהו ורעייתו שרה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לטענות על הסכם בינו לבין רעייתו ודחה אותן מכל וכל: "אין הסכם ביני לרעייתי. הכל שקר. בושה. זו טענה נבזית". הוא הוסיף: "לא הגשתי מספיק תביעות דיבה. בשלוש וחצי השנים שחקרו אותי, היו אינספור הדלפות שיכלו להגיע רק מרשויות האכיפה. ספרו את מספר הכתבות בפריים טיים נגדי - 561 כתבות בשלוש שנים. אין איש ציבור אחד בעולם שעבר דבר כזה".

נתניהו הוסיף להעיד ואמר: "בני המשפחה שלי לא שותפים לאף סוד מדינה. רעייתי, שרה, לא רק שלא שותפה לסודות מדינה או משתתפת בדיון ביטחוני - היא גם לא יודעת מה עשיתי בסיירת מטכ"ל. זה שקר גס".

עו"ר ורצהיזר שאלה את נתניהו אם יש לו כרטיס אשראי והוא השיב: "היה לי, איבדתי אותו כמה פעמים, ולכן הפסקתי להשתמש בו. זה כרוך בבעיות ביטחוניות". הוא סיפר, "לדעתי היה לי עד שנות ה-90 המוקדמות, אולי לפני".

גם שרה נתניהו העידה כי הטענה שיש "הסכם סודי" בינה ובין בעלה היא שקרית. עורכת הדין ורצהיזר המייצגת את ארצי שאלה במהלך העדות את שרה נתניהו לגבי הליכים משפטיים שנקטה בעבר. נתניהו השיבה: "מכפישים אותי עשרות שנים. אני לא תובעת על כל דבר כי כך לא אצא מבית המשפט". בעקבות הדברים ציינה ורצהיזר שני מקרים שבהם  תבעה שרה וניצחה. שרה נתניהו אמרה בתגובה: "יש הרבה שקרים. אם הייתי תובעת על כל שקר, לא היו לי חיים ולא היה לי כסף, וגם את זה אני לוקחת בחשבון".

בנוסף, תוך כדי העדות הוצג ציטוט מביוגרפיה של נתניהו שכתב על שרה: "יכולתה להריח זייפנים התגלתה כנכונה, שרה צדקה לא מעט פעמים". עו"ד ורצהיזר פנתה לשרה וביקשה לדעת אם יש לה דוגמה, היא השיבה: "בנט". שרה התייחסה גם לשמועות כי עשתה לאיילת שקד "ריאיון שני": "פורסם משהו בתקשורת שישבתי בישיבות ואמרתי לתקוף את איילת שקד. זה לא קרה. זה היה שקר".

נתניהו הבהירה בעדותה: "אני לא מעורבת בעניינים ביטחוניים. בעניינים אחרים, נתניהו מתייעץ איתי. דברים פוליטיים של קמפיין, קו של קמפיין. לא מינויי שרים. בביטחון אני לא מתעסקת ונמנעת מלהיות בחדר. לגבי מזכיר צבאי, זה אנשים שגם עובדים איתי צמוד, אז הוא יכול להתייעץ איתי".

עו"ד ורצהיזר ביקשה מנתניהו הסברים לטענות של בוגי יעלון שסיפר כי בשנת 2016 איינזקוט אמר לו שארבעת המועמדים להחליף את אייל זמיר ישבו עם שרה נתניהו לפרק זמן משמעותי ושזה הורגש כמו ריאיון. שרה השיבה: "זה לא נכון. לא ראיתי אף אחד. יכול להיות שסתם ישבתי איתם מנחמדות וחשבתי שזה אורח. בבית רה"מ מסתובבים הרבה מאוד אנשים".

גם הטענה של ליברמן שסיפר שבשנת 2010 שרה הייתה נגד המינוי של אלון פנקס לשגריר באו"ם, הוצגה. שרה השיבה: "ממש לא. מישהו הפיץ את זה, נורא נוח להפיץ עליי". עו"ד ורצהיזר אמרה: "ליברמן אמר שהעדיף (נתניהו) את אייל זמיר על כוכבי לרמטכ"לות". שרה בתגובה: "מה פתאום. מאיפה הוא יודע, מה הוא קורא משאלות לב? את כוכבי לא הכרתי, את אייל זמיר הכרתי מהטיסות". ורצהיזר שאלה: "אמרת את העדפתך לנתניהו?". שרה: "אני לא זוכרת, ועובדה שהוא לא מינה את זמיר".

במהלך הדיון שאלה ורצהיזר את שרה נתניהו האם היא צפתה בסרטון שבו ארצי טוען על הסכם סודי בינה ובין בנימין נתניהו. שרה השיבה: "לא ראיתי את הסרטון. אמרו לי ששוב עולה השקר של החוזה, לא ידעתי שיש סרטון עד הרגע הזה. על ההסכם כבר שמעתי לפני 30 שנה, הוא לא היה ולא נברא. כל פעם זה בוורסיה אחרת, כמה יקפצו על העגלה הזו? אם הייתי תובעת על כל דבר לא הייתי יכולה לעשות שום דבר. למשל, להמשיך בעבודה שלי למען ילדי ירושלים כפסיכולוגית".

היא התייחסה גם לשאלה מדוע לא התייחסה לטענות על הסכם שהובאו בספרו של בן כספית בשנת 1997 ואמרה: "אין מילה אחת נכונה שהוא (בן כספית) אומר עליי. אני לא מתייחסת אליו יותר. הייתי רעיה צעירה מאוד לראש ממשלה, עם ילדים קטנים, ולא התעסקתי בזה".

בנימין נתניהו שרה נתניהו תביעת לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד