כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ההנהגה הרסה את היחסים"

בגלל התמיכה באוקראינה: רוסיה מגרשת את שגריר אסטוניה

שגריר אסטוניה ברוסיה קיבל הוראה לעזוב את המדינה עד ה-7 בפברואר, לאחר שהקרמלין האשים את המדינה ב"רוסופוביה". רוסיה זועמת על סיוע אסטוני לאוקראינה. ליידר מכהן כשגריר ברוסיה מאז 2018, ומילא בעבר את התפקיד בבריטניה ובפינלנד

בגלל התמיכה באוקראינה: רוסיה מגרשת את שגריר אסטוניה
אסטוניה צילום: אנה קפלן/פלאש90

משרד החוץ הרוסי מסר כי אסטוניה "הרסה בכוונה" את היחסים עם מוסקבה. הרוסים הודיעו כי שגריר אסטוניה ברוסיה קיבל הוראה לעזוב את המדינה עד ה-7 בפברואר, לאחר שהקרמלין האשים את המדינה ב"רוסופוביה".

מארגוס ליידר הוא השגריר הראשון שרוסיה גירשה מאז פלישה לאוקראינה בשנה שעברה. אסטוניה הודיעה בתגובה לשגריר הרוסי לעזוב עד אותו תאריך. המהלך של רוסיה נגד השגריר ליידר מגיע לאחר שאסטוניה הורתה לאחרונה להקטין את גודלה של שגרירות רוסיה בטאלין, וגם מסייעת צבאית לאוקראינה.

למוסקבה נאמר לצמצם את השגרירות שלה מ-17 לשמונה אנשי צוות עד סוף ינואר. בהצהרה מסרה אסטוניה שצוות השגרירות הפסיק לחפש לקדם את היחסים בין המדינות מאז פרוץ הסכסוך.

המתיחות הועלתה גם בשבוע שעבר לאחר שנציגים מ -11 מדינות נאט"ו התאספו בבסיס צבאי באסטוניה כדי לדון במגוון חבילות חדשות שיסייעו לאוקראינה לכבוש מחדש את השטח שנכבש על ידי הרוסים ולהדוף כל התקדמות רוסית נוספת.

ליידר מכהן כשגריר ברוסיה מאז 2018, ומילא בעבר את התפקיד בבריטניה ובפינלנד. הוא עבד משגרירות אסטוניה במוסקבה, וכעת יוחלף בדיפלומט בדרגה נמוכה יותר שיפעל במקום השגריר.

בהודעת משרד החוץ הרוסי נאמר: "בשנים האחרונות, ההנהגה האסטונית הרסה בכוונה את כל מגוון היחסים עם רוסיה. רוסופוביה מוחלטת, טיפוח העוינות כלפי ארצנו הועלתה על ידי טאלין בירת אסטוניה".

"כעת נקטה אסטוניה צעד לא ידידותי חדש לצמצום באופן קיצוני את מספר אנשי השגרירות הרוסית בטאלין, ואישרו את הקו לקראת קריסת היחסים בין מדינותינו. כתגובה, הצד הרוסי החליט להוריד את דירוג הנציג הדיפלומטי".

בהודעה לעיתונות הוסיפו כי ליידר זומן למשרד החוץ ביום שני, שם התבקש לעזוב את אסטוניה. ההצהרה הסתיימה בקביעה כי התפתחות היחסים של שתי המדינות תלויה כעת באסטוניה.

מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר אסטוניה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד