כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מפקד הצבא מעריך

מחיר המלחמה: 180 אלף רוסים ו-100 אלף אוקראינים

מפקד צבא נורבגיה הגנרל אייריק כריסטופרסן מעריך כי באוקראינה נהרגו עד כה 30 אלף אזרחים בלתי מעורבים. הערכה שלו כי באוקראינה נהרגו ונפצעו כ-180 אלף חיילים רוסים, וכ-100 אלף חיילים אוקראינים נהרגו ונפצעו

מחיר המלחמה: 180 אלף רוסים ו-100 אלף אוקראינים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מפקד צבא נורבגיה הגנרל אייריק כריטופרסן, מעריך בראיון לתקשורת בארצו, כי במלחמה המתנהלת באוקראינה זה קרוב לשנה, נהרגו ונפצעו עד כה 180 אלף חיילים רוסים ו-100 אלף חיילים אוקראינים.

כריסטופרסן מעריך עוד שבמלחמה נהרגו כ־30 אלף אזרחים אוקראינים בלתי מעורבים, בעיקר נשים, ילדים וקשישים. לעומת זאת, בצד הרוסי אין דיווחים על אזרחים הרוגים, למעט מקרים בודדים של הפצצות אוקראיניות שחצו את הגבול בין המדינות. עם זאת, רוסיה עצמה טוענת להרג של אזרחיה, בשטחים אוקראינים שרוסיה סיפחה לשטחה.

מפקד הצבא הנורבגי אמר שלהערכתו מי שסובר שמספר ההרוגים הגבוה מצדה של רוסיה יביא לשינוי בעמדות של פוטין או לכניעה רוסית בקרוב, טועה. "רוסיה תוכל להמשיך את המלחמה הזאת עוד זמן רב מבחינתה". לדבריו, האופציה היחידה להביא לשינוי היא לספק לאוקראינה נשק מתקדם במיוחד, טנקי מערכה מודרניים מתוצרת גרמניה, ארה"ב ובריטניה, כאלו שיאפשרו לאוקראינה להדוף את הכובד הרוסי מהשטחים האוקראיניים, בין אם ירצו בכך ובין אם לא.

המפקד הנורבגי הוסיף, כי מבחינת אוקראינה המתקפה צריכה לצאת לדרך עוד לפני שהחורף מגיע אל סיומו, ולכן יש לפעול בעצימות גבוהה כדי להעביר לאוקראינה טנקים מתקדמים במהירות שיא.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים נורווגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד