ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ומה דעתם על הפלסטינים?

סקר: רוב האוקראינים תומכים במאבק של ישראל באיראן

רוב האוקראינים רואים בישראל מדינה ידידותית התומכת בהם, כך עולה מסקר חדש. 53 אחוזים מהאוקראינים מאמינים כי ישראל היא בעלת ברית של ארצם, 12 אחוז חושבים ההפך

סקר: רוב האוקראינים תומכים במאבק של ישראל באיראן
שר החוץ עם רבה של אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

לפי סקר שנערך מוקדם יותר החודש על ידי המכון לסוציולוגיה בקייב לבקשת שגרירות ישראל באוקראינה, 43 אחוז מהנשאלים הביעו את חוסר שביעות רצונם מסירובה של ישראל לסייע לארצם צבאית במאבק נגד הפלישה הרוסית.

53 אחוזים מהאוקראינים מאמינים כי ישראל היא בעלת ברית של ארצם, בעוד 12 אחוזים חושבים ההפך. כשנשאלו כיצד ישראל עוזרת לאוקראינה, 48 אחוז מהנשאלים השיבו כי ישראל העבירה סיוע הומניטרי, 17 אחוזים אמרו שירושלים סיפקה מודיעין ו-8 אחוז טענו שהיא העבירה ציוד ביטחוני ונשק. בעוד 11 אחוז חושבים שישראל לא עוזרת כלל לאוקראינה, 16 אחוז לא ענו על השאלה, כך דווח באתר i24.

בנוסף 53 אחוז מהאוקראינים סבורים שישראל ואוקראינה דומות בחוסן שלהן, 33 אחוז חושבים ששתי המדינות דומות ברמת הדמוקרטיה שלהן, 30 אחוז ציינו את היצירתיות והחדשנות שלהן, ו-39 אחוזים אמרו ששתי המדינות חולקות את אותם ערכים מוסריים. רוב מכריע של האוקראינים (87 אחוזים) סבורים שטכנולוגיות ישראליות יכולות להועיל למדינתם בתהליך השיקום שלאחר המלחמה.

הסקר מגלה גם כי 60 אחוז מהאוקראינים מרגישים סולידריות עם ישראלים כשישראל מותקפת על ידי פלסטינים, לעומת אחוז אחד בלבד שחשים סולידריות עם הפלסטינים. לפי הסקר, 64 אחוזים מהאוקראינים תומכים בישראל במאבק מול איראן, פחות מאחוז אחד מהנשאלים, תומכים בצד האיראני.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד