ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אף גדול ומגן דוד

סממנים אנטישמיים מובהקים על עטיפה הספר המצרי

עם אף גדול ומגן דוד - ספר מצרי בשם "תולדות התנועה הציונית וארגוניה" הציג על עטיפתו סממנים אנטישמיים מובהקים. משרד החוץ בתגובה: "מודאגים מקיומם של סממנים אנטישמיים בחברה המצרית ונחושים להמשיך במאבק בהם"

סממנים אנטישמיים מובהקים על עטיפה הספר המצרי
עטיפת הספר צילום: כאן חדשות

ספר עם סממנים אנטישמיים מובהקים צפוי להיות מוצג השבוע ביריד הספרים הבין-לאומי שייפתח השבוע בקהיר. מדובר בספרו של מוחמד מידחת מוסטפא, שכותרתו "תולדות התנועה הציונית וארגוניה". כך מדווחים רועי קייס וגל אהרונוביץ ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח המטריד, על עטיפת הספר מופיעות שתי דמויות יהודיות עם אף גדול כשמאחוריהן מגן דוד, חנוכיות ומפת העולם שעליה הציונות כביכול השתלטה. מתחת לדמויות היהודיות מאוירת פירמידה. את הספר עצמו פרסם הסופר המצרי בחשבון הפייסבוק שלו בחודש אוקטובר האחרון.

עטיפת הספר עם הדמויות היהודיות

משרד החוץ מסר בתגובה: "אנו מודאגים מהמשך קיומם של סממני אנטישמיות בחברה המצרית, כפי שבאים לידי ביטוי בספרים שיוצאים לאור ומוצגים גם ביריד הספרים". מנגד, הוסיפו במשרד: "אנו נחושים להמשיך במאמצינו לחיזוק שיתוף הפעולה עם בני השיח במצרים באופן שיחזק את השלום, היציבות והביטחון ובמקביל גם בנושא המאבק באנטישמיות".

עוד לדברי המשרד, "בשנים האחרונות, כולל גם השנה, ישנם גם ספרים ביריד הספרים הבין-לאומי בקהיר שמציגים באור חיובי את חיי היהודים במצרים, אחד מהם השנה מגולל את זיכרונותיו של אלבר אריה, מאחרוני היהודים בקהיר שמת לפני שנתיים והיה גם מסמלי 'השמאל המצרי'".

אנטישמיות מצרים משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד