כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות המתקפה

לפיד מבהיר: פשרה עם הממשלה? בדיוק ההיפך!

ראש האופוזיציה לפיד מבהיר את דבריו שנאמרו בישיבת הסיעה ומהם השתמע כי הוא מוכן להידברות עם הממשלה על הרפורמה המשפטית: "לא הצעתי פשרה, ההצעה שלי אמרה בדיוק את ההיפך". הוא תקף את חבריו לאופוזיציה: "מי שאומר שזו פשרה עם הממשלה או שלא הבין את ההצעה, או שהוא משקר מסיבות פוליטיות"

לפיד מבהיר: פשרה עם הממשלה? בדיוק ההיפך!
יאיר לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר המתקפה של חברי הקואליציה בעקבות הצעתו לקיים הידברות עם הממשלה, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסביר את כוונתו. בפוסט בפייסבוק כתב: "לפעמים השיח הציבורי שלנו מייאש ממש. דקות אחרי שהצגתי את הצעתי לכונן ועדה נשיאותית שתגן על המערכת המשפטית מפני האסון שהממשלה מנסה להמיט עליה, יצאו הכותרות והאמירות לפיהן 'לפיד מציע פשרה עם הממשלה'. לא רק שזה לא נכון, ההצעה שלי אמרה בדיוק את ההיפך! הצעתי להוציא את הנושא מידיה של ממשלה עבריינית שיש לה אינטרסים זרים, ולהעביר אותו לידי ועדה ציבורית בלתי תלויה שאותה יכונן הנשיא".

לדברי לפיד: "ועדה נשיאותית כזו תזכה לאמון הציבור וגם תעצור את התהליך ההרסני שבו ראש ממשלה עם כתבי אישום פליליים חמורים ושרים שהורשעו בעבירות חמורות מפרקים את מערכת המשפט הישראלית ודורסים את כל המבנה הדמוקרטי שלנו. ועדה נשיאותית תראה זאת כחובתה לשמור על הפרדת הרשויות, על עצמאות בית המשפט ועל שלטון החוק. כל הדברים שהממשלה הנוכחית מנסה לפרק ולנתץ".

לסיום כתב לפיד: "אפשר לא להסכים עם הפתרון הזה, אבל מי שאומר שזו הצעה ״להתפשר עם הממשלה״ או שלא הבין את ההצעה, או שהבין אותה ומשקר מסיבות פוליטיות. שני הדברים אינם ראויים".

כזכור, לפיד אמר מוקדם יותר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת".

לדברי לפיד: "ועדה נשיאותית תוכל לשמוע את כל הצדדים, את בית המשפט, את הממשלה, את האופוזיציה, את האקדמיה. במקום הדהירה הפרועה שאנחנו רואים היום, היא תקיים הליך סדור שבסופו תונח על השולחן הלאומי הצעה מאוזנת שתשפר במקום להרוס, תתקן במקום לשבור.

הנשיא בוחן בימים אלה את הרעיון. אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו", אמר.

יו"ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב לדברי לפיד ואמר: "אני קורא לראשי האופוזיציה: צאו מהסרט! אי אפשר להגיע לשום פשרה בנושא רפורמת המשפט. אתם אומרים שהממשלה רוצה להביא את ישראל ל-100% דיקטטורה, אז איזה פשרה אתם רוצים? 50% דיקטטורה?!".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה לדברי לפיד ואמרה: "אני מאוד מאוד מוטרדת מהקולות שמשמיעים גנץ ולפיד, לפיד וגנץ. אלה בדיוק הקולות שהמפגינים שלנו מתנגדים להם. אלה בדיוק הקולות שמרפים את ידיהם ועלולים לגרום להם להישאר בבית".

מיכאלי הוסיפה: "לא לפשרה עם נתניהו. אנחנו אומרות בצורה חד משמעית, לא לפשרה עם נתניהו, לא למשא ומתן עם נתניהו, לא להצעות מתנחמדות לנתניהו, לא להתרפסות בפני נתניהו. אסור לאף אחד שנלחם על המדינה שלנו להיכנע לנתניהו.

אתם אמורים לדעת את זה, אתם כבר נכנעתם לו בעבר ונתתם לו ממשלה, פעם אחת ב-2013 ופעם אחת ב-2020. אתם אמורים לדעת איך זה עובד.
כניעה לנתניהו היא ויתור על הדמוקרטיה שלנו", אמרה.

יאיר לפיד הרפורמה המשפטית אביגדור ליברמן מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד