כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הצוות החינוכי הגיב בהתפעלות

הפטנט הגאוני של הילדות החרדיות

שתי תלמידות כיתה ז' בנוף הגליל המציאו פטנט שכל הורה לתינוק חולם עליו: עגלת תינוקות שנוסעת הלוך ושוב באמצעות מנגנון חשמלי פשוט והפעלה על ידי שלט המאפשר להורים לנוח בזמן שתינוקם נרדם בעגלה

הפטנט הגאוני של הילדות החרדיות
העגלה שנוסעת הלוך ושוב צילום: באדיבות המצלם

נעמי דניאל ואושרת פרץ, תלמידות כיתה ז' בבי"ס חב"ד בנוף הגליל, הפתיעו בהמצאה שהציגו ב"יריד הפטנטים" שערך בית הספר בניהולה של הגב' שטרנא נברסדק.

לנעמי יש אח תינוק בן שמונה חודשים, לאושרת יש אחיין תינוק בן חצי שנה. שתיהן יחד חשבו על המצאה שתסייע להורים שנאלצים לצעוד הלוך ושוב עם עגלת התינוקות בניסיון להרגיע את התינוקות ולהשכיבם לישון. "חשבנו על עגלת תינוקות שנוסעת הלוך ושוב באופן עצמאי באמצעות מנגנון של מנוע חשמלי פשוט והפעלה של שלט כך שהאמא יכולה לשבת לנוח בסלון ובאמצעות השלט להפעיל את העגלה הלוך ושוב " הסבירה התלמידה אושרת.

לצורך בניית העגלה, אושרת ונעמי השתמשו במכונית צעצוע נוסעת עם שלט. הן פירקו את המנוע מתוך המכונית, התקינו אותו בדגם העגלה והפעילו ביריד הפטנטים תחת שם המוצר שהמציאו - "רוגעלך".

מנהלת בית הספר שטרנא נברסדק ושאר הצוות החינוכי הגיבו בהתפעלות: "התלמידות הפגינו חשיבה עצמאית, יוזמה, יצירתיות ופתרון מועיל לבעיה", אמרה המנהלת שטרנא וציינה כי ביריד הוצגו פטנטים יצירתיים נוספים פרי מוחם היצירתי של התלמידות; בקבוק מים עם שתי פיות לשימוש של שני אנשים בו זמנית, רכב שמפעיל מערכת אוורור אוטומטית במקרה של תינוק שנשכח במושב האחורי ועוד. "יריד הפטנטים הוצג במסגרת שיעור מדעים, כל תלמידות בית הספר עבור מדוכן לדוכן סקרנות וההתרגשות ובחרו את הפטנט הכי מוצלח לדעתן" סיכמה המנהלת שטרנא.

ראש העיר רונן פלוט אמר: "מיזם יריד הפטנטים של בית ספר חב"ד מייצר מדי שנה רעיונות חדשניים ויצירתיים לטובת הכלל. זו גאווה גדולה לבית הספר וגאווה גדולה לנוף הגליל הכולה"

פטנט עגלת תינוק נוף הגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד