ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הבכיר שהתפטר מדבר

בבנק ישראל מודאגים: "הדירוג עלול להיפגע מהרפורמה"

בבנק ישראל מקבלים מחברות דירוג אשראי מהעולם שאלות על הרפורמה המשפטית, מה שמעלה חשש שהיא תפגע בדירוג האשראי. בכיר בבנק החליט להתפטר כמחאה: "משקיעים עלולים למשוך את הכסף שלהם"

בבנק ישראל מודאגים: "הדירוג עלול להיפגע מהרפורמה"
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבנק ישראל חוששים מההשלכות של הרפורמה המשפטית של הממשלה, ומפגיעה אפשרית בדירוג האשראי, זאת לאחר פניות מחברות דירוג אשראי מהעולם עם שאלות על הרפורמה.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', בשבועות האחרונים נפגש נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון עם שר האוצר סמוטריץ', וכן נפגש עם נציגי חברות אשראי שחוששות מהשלכות התוכנית המשפטית שמקדם השר יריב לוין. ההערכה היא שהנגיד ייפגש בקרוב גם עם רה"מ נתניהו וישוחח עמו על השפעותיה.

אחד מבכירים בבנק ישראל החליט לעשות צעד במחאה על הרפורמה. פרופ' משה חזן התפטר מחברותו בוועדה המוניטרית בבנק ישראל, כדי שיוכל למחות נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה כשהוא טוען שהיא עלולה לפגוע בכלכלה.

"בתור חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל אנחנו אמורים להיות ממלכתיים ולא פוליטיים", הסביר פרופ' חזן את התפטרותו. "מכיוון שחשבתי שאני יכול להשפיע יותר כאשר אני אביע את עמדתי על כמה גרוע עלול להיות המצב בכלכלה הישראלית כתוצאה מהרפורמה – החלטתי שעדיף לי להתפטר מהוועדה המוניטרית ולהיות חופשי לבטא את עמדותיי".

"אני לא חושב שיש בעיה בטווח הקצר. אני כן חושב שאם רפורמות כאלה יעברו אז יכול להיות שזה יפגע בדירוג של ישראל, יכול להיות שזה יגרום למשקיעים להוציא מפה כסף ואז אנו עלולים להיות בבעיה".

פרופ' חזן העלה סוגיה נוספת בראיון ב'חדשות 12' שעליה הממשלה צריכה לתת את הדעת – והיא "בריחת המוחות" מישראל שעלולה להתגבר כתוצאה מהעברת הרפורמות. "אנו חיים בעולם גלובלי ומדינת ישראל צריכה להבין שהיא צריכה להתחרות על האזרחים שלה", הוא הסביר.

בנק ישראל רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד