כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ואיך מגיבים בצה"ל

כך מטרידים אנשי חיזבאללה את השכנים מישראל

במרחק כ-180 מטרים, עומדים אנשי חיזבאללה על גבעה שצופה לישוב מטולה ומסנוורים בקרני לייזר חזקות את מי שצועדים על הטיילת המזרחית, מי שנוסעים בכלי רכב, וגם לעבר בתי התושבים | לצה"ל אין מענה לפי שעה

כך מטרידים אנשי חיזבאללה את השכנים מישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

אנשי חיזבאללה מסנוורים בשבועות האחרונים מדי ערב בעזרת צייני לייזר את תושבי מטולה. כך פורסם ב'כאן 11'. המטרידים עומדים במרחק של כ-180 מטרים, על גבעה הצופה ליישוב ומסנוורים בקרני לייזר חזקות את מי שצועדים על הטיילת המזרחית, מי שנוסעים בכלי רכב, וגם בתוך בתי התושבים.

לפי הדיווח, עד לפני כמה ימים הוצב זרקור בתוך מטולה, בניסיון להאיר על הלבנונים ולהרחיקם מהגבעה שממנה הם מטרידים את התושבים. אלא שגם זה לא עזר. פיקוד הצפון פנה לכח יוניפי"ל של האו"ם, שם הבטיחו להתערב, אולם לפי שעה, הסינוורים נמשכים ולצה"ל אין מענה אמיתי לבעיה. מלבד ההטרדה והאיום על תושבי הישוב, ישנו חשש שפגיעת לייזר עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לעין ואף לעיוורון של התושבים.

בשנים האחרונות בונה צה"ל חומה בגובה כ-15 מטרים שמטרתה למנוע חיכוך והסתננות מלבנון לשטח ישראל. אולם, אל מול החומה הגבוהה, חיזבאללה מאלתר פתרון פשוט, ומגביה את מגדלי התצפית שלו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוחות צה"ל פועלים על בסיס יום יומי למען ביטחון תושבי הגזרה הצפונית לאורך גבול לבנון. צה"ל נמצא בקשר הדוק עם תושבי הגזרה ופועל עמם בשיתוף פעולה באופן רציף בכדי לחזק את תחושת הביטחון באזור בצורה המיטבית ביותר".

חיזבאללה לייזר סינוור סינוור נהגים מטולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד