י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חפרפרת מושחתת

איש מודיעין ב-FBI נעצר באשמת הלבנת הון והפרת הסנקציות על רוסיה

ראש המודיעין הנגדי לשעבר של משרד ה-FBI בניו יורק נעצר באשמת הלבנת הון והפרת סנקציות על רוסיה, התובעים טוענים כי הבכיר עבד עם האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, מקורבו של דריפסקה, סרגיי שסטקוב, ואדם שלישי כדי לחקור אוליגרך רוסי מתחרה

איש מודיעין ב-FBI נעצר באשמת הלבנת הון והפרת הסנקציות על רוסיה
משרדי ה-FBI בארה"ב צילום: Pixabay

ראש המודיעין הנגדי לשעבר של משרד ה-FBI בניו יורק נעצר בסוף השבוע האחרון באשמת הלבנת הון והפרת סנקציות על רוסיה, כך אמרו לרשת NBC שלושה בכירי אכיפת החוק. דובר ה-FBI אישר את מעצרו של צ'רלס מקגוניגל, שנתפס בשדה התעופה JFK בניו יורק ביום שבת האחרון לאחר שחזר בטיסה מהמזרח התיכון.

התובעים טוענים כי מקגוניגל עבד עם האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, מקורבו של דריפסקה, סרגיי שסטקוב, ואדם שלישי כדי לחקור אוליגרך רוסי מתחרה בתמורה לקבלת שוחד מדריפסקה.

לטענת התובעים, מקגוניגל, שסטקוב והאדם השלישי ניסו להסתיר את מעורבותו של דריפסקה באמצעות חתימות מזויפות ואמצעים נוספים. הפעילות התרחשה לכאורה שלוש שנים לאחר פרישת של מקגוניגל ב-2018 מה-FBI.

פקיד בכיר באכיפת החוק אמר לחדשות NBC כי בתיק נוסף נגד מקגוניגל שהוגש לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון הבירה, הוא הואשם כי לקח מאות אלפי דולרים מפקיד מודיעין זר לשעבר בעודו משרת ב-FBI.

התובע האמריקני דמיאן וויליאמס אמר, "כפי שנטען, צ'רלס מקגוניגל, פקיד לשעבר ב-FBI בדרג גבוה, וסרגיי שסטקוב, מתורגמן של בית המשפט, הפרו את הסנקציות של ארה"ב כשהסכימו לספק שירותים לאולג דריפסקה, אוליגרך רוסי עליו הוטלו סנקציות. שניהם עבדו בעבר עם דריפסקה כדי לנסות להסיר את הסנקציות עליו, וכעובדי ציבור, הם היו צריכים לדעת טוב יותר את החוק".

עוזר המנהל האחראי של ה-FBI, מייקל דריסקול, אמר: "ה-FBI מחויב לאכיפת סנקציות כלכליות שנועדו להגן על ארה"ב ובעלות בריתנו, במיוחד מפני פעילות עוינת של ממשלה זרה ושחקניה. אוליגרכים רוסים כמו אולג דריפסקה מבצעים השפעה מרושעת עולמית בשם הקרמלין וקשורים למעשי שוחד, סחיטה ואלימות".

FBI מלחמת אוקראינה רוסיה שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד