כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
במסגרת הפשרה

הקואליציה סיכמה: איש כהנא יודח ויוחלף עם מקורב הגר"ד לאו

לאחר מינוי ראש מערך חדש מטעם סמוטריץ', מנהל מערך הגיור, מקורבו של שר הדתות הקודם מתן כהנא, סיים את תפקידו - לאחר שהוחלט שלא להאריכו. במקומו ימונה לראש המערך הרב משה ולר, המועמד המועדף על הרב הראשי הגר"ד לאו וזאת במסגרת הפשרה הקואליציונית

הקואליציה סיכמה: איש כהנא יודח ויוחלף עם מקורב הגר"ד לאו
בצלאל סמוטריץ'//הרה"ר הגר"ד לאו צילום: פלאש90

במערך הגיור ממשיכים חילופי התפקידים והזזתם מי שמזוהים עם שר הדתות לשעבר מתן כהנא, כאשר הפעם סיים את תפקידו ראש לשכתו לשעבר שכיהן כמנהל המערך, ובמקומו ימונה מקורב לרב הראשי הרב לאו.

לאחר הקמת הממשלה, הוחלט שלא להאריך את מינויו של מנהל מערך הגיור יוחאי רביבו, ראש לשכתו לשעבר של כהנא, שמונה על ידי ועדת איתור רק כמ"מ כיוון שהמינוי נעשה בתקופת הבחירות - לאחר סיום כהונתו של ראש המערך הרב בניהו ברונר, שמונה על ידי כהנא.

בקואליציה החליטו לנצל את סיום תפקידו של רביבו כדי להגיע לפשרה בנוגע במערך - כאשר הרב משה ולר, ראש המערך לשעבר שהרב הראשי הרב לאו רצה, יתמנה שוב זאת לאחר העימות שהיה בין החרדים לסמוטריץ' על מינוי ראש מערך חדש.

לבסוף, כאמור, הגיעו לפשרה שהרב יהודה עמיחי, מועמדו של סמוטריץ', ימונה כממלא מקום ומועמד הרב לאו, הרב ולר, ימונה כמנהל המערך. העימות עשוי להיפתח בעוד שלושה חודשים, אז יצטרכו להכריע האם להאריך את כהונת הרב עמיחי או למנות מועמד אחר.

רביבו, שכיהן כראש הלשכה של כהנא, הוסיף במהלך כהונתו למתיחות בתוך מערך הגיור בין הרב לאו, נשיא בית הדין הרבני, לרב ברונר - כאשר בין היתר הוא זה שדחף את האחרון למנות הרכבים לבית הדין, על אף שזה רק בסמכות הרב הראשי. כפי שפרסמנו, לבסוף ההרכבים בוטלו.

מערך הגיור הרב דוד לאו מתן כהנא קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד