כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בקיאים בנעשה בישראל

ארגון דאעש: "שחרור פלסטין יהיה באמצעות ג’יהאד"

זרוע ההסברה של דאעש באפגניסטן הקדישה את המאמר המרכזי שלה השבוע להתייחסות נרחבת לממשלה החדשה בישראל. כותרת המאמר: "עליית הימין הקיצוני בפלסטין והשתיקה לפני הסערה של המוסלמים". במאמר עיסוק מפורט וחריג בפוליטיקה הישראלית ובקיאות בנעשה בישראל

ארגון דאעש: "שחרור פלסטין יהיה באמצעות ג’יהאד"
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

זרוע ההסברה של דאעש באפגניסטן, הקדישה את המאמר המרכזי של המגזין Voice of Khurasan להתייחסות נרחבת לממשלה החדשה בישראל. כותרת המאמר: "עליית הימין הקיצוני בפלסטין [קרי: ישראל] והשתיקה לפני הסערה של המוסלמים". במאמר עיסוק מפורט וחריג בפוליטיקה הישראלית היכול להצביע גם על התעניינות גוברת מצד הארגון בישראל ובקיאות בנעשה בה. כך מפרסם מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

המאמר מגולל את גרסת הארגון לנסיבות שבהן הוקמה מדינת ישראל ואת תפיסתו לגבי התפתחות המאבק הישראלי-פלסטיני ולעליית "ממשלת ימין קיצונית" בישראל שמתכוונת, להבנתם, להקצין את צעדיה נגד המוסלמים ב"פלסטין". בסיום המאמר, מציין הכותב כי הפתרון לבעיה הפלסטינית לא יהיה באמצעות המנהיגות הפלסטינית הנוכחית, אלא ב"דרך אסלאמית טהורה, שהינה הג'יהאד למען אללה".

יש לציין כי במאמר לא מובע איום ספציפי כלפי מדינת ישראל, אלא מוצגת בו עמדת הארגון כלפי היהודים ככלל והסוגייה הפלסטינית בפרט.

עד עתה כמעט ולא הוזכר הנושא הישראלי-פלסטיני במהדורות השונות של המגזין המתמקד בעיקר במרכז ודרום-מזרח אסיה. עוד יצוין שאפגניסטאן הפכה בשנה האחרונה למרכז להפצת חומרי תעמולה של דאעש, זאת על רקע חולשת הארגון בסוריה ובעיראק. אחת הדרכים שמצא הארגון באפגניסטאן לבסס את מעמדו החדש הוא באמצעות העלאת הנושא הפלסטיני, תוך ניצול חששם של הפלסטינים וגורמים מוסלמיים שונים בעולם מפגיעה במעמד המוסלמים בישראל ובמקומות הקדושים להם כתוצאה ממדיניות הממשלה החדשה בישראל.

תוכן המאמר

זרוע ההסברה אלעזאא'ם, המזוהה עם דאעש באפגניסטאן, פרסמה ב-15 בינואר 2023 גיליון חדש של המגזין Voice of Khurasan (גיליון מספר 20). עמוד השער של המגזין והמאמר הראשי הוקדשו לממשלה החדשה שהוקמה בישראל בחודש האחרון.

בעמוד השער, שהתפרסם תחת הכותרת "עליית הימין הקיצוני בפלסטין והשתיקה לפני הסערה של המוסלמים", נראית תמונתו של אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, לוחץ את ידו של נשיא ארצות-הברית, ג'ו ביידן, על רקע תמונת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, חוגג את ניצחונו בבחירות בישראל ב-2 בנובמבר 2022. התמונות בעמוד השער מבטאות את ניצחון הימין ואת אוזלת ידו של אבו מאזן, שנתפס כמשרת של האינטרסים האמריקניים.

המאמר הראשי בגיליון, מתפרש על עשרה עמודים, מתוך 45 עמודי המגזין. תחת השם המופיע בעמוד השער, מציג המאמר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ כדמויות המייצגות את אופייה הקיצוני של הממשלה הנוכחית בישראל ואת אופי הציבור הישראלי ככלל. המאמר מתאר בהרחבה פרטים מהביוגרפיה של איתמר בן גביר, כמי שהיה תלמידו של הרב מאיר כהנא "האולטרה-לאומני וקיצוני, אשר דגל בסילוק הפלסטינים מישראל", כמי שהועמד לדין על הסתה וכמי שלא התקבל לצבא בשל דעותיו הקיצוניות.

הוא גם מוצג כ"כופר" האחראי לטבח מוסלמים בחברון, כמי שמעוניין לסלק את הערבים ממדינת ישראל וכמחולל פרובוקציות, כדוגמת התיישבותו בשיח’ ג’ראח במזרח ירושלים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, מוזכר כדמות קיצונית נוספת, ושתיהן נחשבות לדברי הכותב כקיצוניות אפילו בעיני הימין הציוני. באופן זה מנסה הכותב להציג את השניים כמייצגי אופייה הקיצוני של הממשלה הנוכחית בישראל. בהמשך, מציין הכותב כי רוב הצעירים בישראל תומכים בשניים, דבר המעיד על אופייה הקיצוני של החברה הישראלית. העיסוק המפורט בנבכי הפוליטיקה הישראלית יכול להעיד על ההתעניינות הגוברת מצד דאעש בישראל.

במאמר גם מוצג בהרחבה הפתרון שרואה הארגון למצב הפלסטינים לאור הקמת הממשלה החדשה בישראל, תוך הצגת גרסתו לגבי התפתחות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הכוללת אלמנטים אסלאמיים קיצוניים ואנטישמיים:

מחיקת הזהות האסלאמית של "פלסטין": מאז ראשית הציונות, פועלים "היהודים המקוללים" למחוק כל זכר אסלאמי ב"פלסטין", היהודים השתלטו בעקביות על אדמות הפלסטינים במלחמות, בכיבוש, בגירוש ובגזל במטרה להעלים את המוסלמים מ"פלסטין". כך הם פועלים כיום וצפויים לפעול כך גם בהמשך, לאור הקמת ממשלת הימין החדשה בישראל. המוסלמים ברחבי העולם אדישים בעת הזאת לנושא הפלסטיני, והם מעדיפים לעסוק ברווחה כלכלית, בחיי שפע, בבידור ובתחרויות כדורגל (הכוונה למשחקי המונדיאל בקטר).

שלילת הלגיטימיות של מדינת ישראל: ישראל הוקמה בסיועם הנרחב של "הצלבנים הבריטים" על אדמה שהייתה בשליטת האימפריה העות'מאנית, כלומר על אדמה אסלאמית, על חשבון האוכלוסייה המוסלמית. האדמה הזו קודשה על-ידי נביא האסלאם, מחמד, ועל-ידי הנביאים שקדמו לו.

טענות לעוינות בסיסית של היהודים כלפי האסלאם: היהודים חשים עוינות בסיסית כלפי המוסלמים, שבאה לידי ביטוי במיוחד תחת ממשלת הימין החדשה בישראל, בראשות בנימין נתניהו.

טענה כי סופם של היהודים קרב: אללה מטיל פחד בליבותיהם של היהודים, כפי שמשתקף בדבריהם של ראש הממשלה הקודם, אהוד ברק, ושל ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, שהביעו חשש לעתיד קיומה של מדינת ישראל. כאן מצטט המאמר מסורות אסלאמיות אנטישמיות, המנבאות כביכול את חיסולם של היהודים בידי המוסלמים. במשתמע, מרמז המאמר כי ממשלת הימין מקרבת את היום הזה.

הפתרון לסוגית פלסטין – ג'יהאד אלים: הפתרון למוסלמים ב"פלסטין" לא יהיה באמצעות המנהיגות הפלסטינית הנוכחית (קרי: הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן או חמאס), אלא ב"דרך אסלאמית טהורה, שהינה הג'יהאד למען אללה.

מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית מציין, כי מוסד אלעזאא’', הפועל מאפגניסטאן, מפרסם חומרי הסברה מטעם הארגון בשפות שונות ובכלל זה פשטונית, שפות אסייתיות, אפריקאיות ומזרח אירופאיות. בינואר 2022 השיק גם מהדורה בשפה האנגלית. יש לציין שבניגוד למגזין אלנבא’, היוצא לאור מטעם זרוע ההסברה הרשמית של הארגון, מוסד אלעזאא'ם מוכר כגורם המזוהה עם הארגון, שככל הנראה אינו מכוון ישירות על ידי ההנהגה המרכזית. ריבוי השפות בהם מתפרסם המגזין מעיד על כוונה לפנות לקהל יעד נרחב ככל הנראה במטרה לגייס תומכים לארגון ממזרח אסיה, אפריקה וממזרח אירופה.

מכון מאיר עמית הרשות הפלסטינית דאעש אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד