כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאשים את העולם

רוסיה טוענת שהמערב מנע משא ומתן עם אוקראינה

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען כי מדינתו היתה מוכנה לנהל משא ומתן לשלום עם אוקראינה אבל המערב התערב ומנע זאת. לברוב תקף את המערב על ששלח נשק לאוקראינה בעוד הלחימה נמשכת

רוסיה טוענת שהמערב מנע משא ומתן עם אוקראינה
סרגיי לברוב צילום: מארק ניימן, פלאש 90

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, טען אתמול (שני) כי המערב מנע משא ומתן לשלום בין רוסיה לאוקראינה בחודשים הראשונים של המלחמה. לברוב טען כי רוסיה לא "סירבה למשא ומתן" עם אוקראינה והייתה מוכנה לנהל משא ומתן, אך ארה"ב ומדינות מערביות אחרות יעצו לקייב שלא לקיים משא ומתן.

דבריו של לברור בביקור בדרום אפריקה היו דומים לאלה שהשמיע בשנה שעברה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפיהם רוסיה היתה מוכנה לשיחות שלום אך בעלות בריתה המערביות של אוקראינה מנעו את השיחות.

ארה"ב ומדינות מערביות אחרות אמרו בתגובה כי רוסיה אינה רצינית לגבי המשא ומתן לסיום המלחמה. לברוב גם הזהיר שהמלחמה בין רוסיה למערב כבר אינה בגדר "אולי" אלא היא "כמעט אמיתית", הוא תקף את בעלות בריתה של אוקראינה בשל שליחת נשק.

"כשאנחנו מדברים על מה שקורה באוקראינה - זו מלחמה, לא היברידית, כמעט מלחמה אמיתית, שהמערב זומם במשך זמן רב נגד רוסיה", אמר אתמול לברוב. "המטרה היא להרוס כל מה שרוסי, משפה ועד תרבות שהיו באוקראינה במשך מאות שנים ולאסור על אנשים לדבר בשפת האם שלהם", טען לברוב, תוך שהוא ממשיך באותו קו שבו השתמש ולדימיר פוטין מאז תחילת המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין סרגיי לברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד