כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ביקור ראשון אי פעם

הצעה להקים מרכז חינוכי של יד ושם בגרמניה

יו"ר יד ושם דני דיין נפגש היום עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ובכירים נוספים. דיין הציע להקים מרכז חינוכי של יד ושם בגרמניה. הקנצלר ביקש פרטים נוספים במטרה ללמוד לעומק את הנושא

הצעה להקים מרכז חינוכי של יד ושם בגרמניה
דני דיין והקנצלר אולף שולץ צילום: שחר עזרן

לציון יום הזיכרון הבין-לאומי לקורבנות השואה יו"ר יד ושם בביקור בגרמניה, בביקורו הראשון אי פעם בגרמניה נפגש היום יו"ר יד ושם דני דיין עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ובכירים נוספים. דיין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הסכמנו לעבוד ביחד הממשלה הפדרלית ויד ושם, להגברת החינוך בנושא השואה בגרמניה ובעולם. הקאנצלר לקח אותי לאחר הפגישה לחלון המשקיף על בנייני הממשל המרכזיים וזכיתי להסברים שלא היו מביישים כל היסטוריון".

דני דיין עם נשיא גרמניה

במהלך הפגישה עם הקנצלר הציע דיין להקים מרכז חינוכי של יד ושם בגרמניה. הקנצלר ביקש פרטים נוספים במטרה ללמוד לעומק את הנושא ולהביא למימוש הרעיון במקום ראוי בגרמניה.

הערב יפתח דיין תערוכה חדשה של יד ושם בבונדסטאג הכוללת פריטים מתקופת השואה, בהזמנתה של נשיאת הבונדסטאג ברבל באס לציון יום הזיכרון הבין-לאומי לקורבנות השואה.

אתמול סייר דיין עם שורדת השואה לורה שטרן באנדרטת השואה בברלין והניח זר לזכר הקורבנות.

דיין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביומי הראשון (אי פעם) בגרמניה, כיושב ראש יד ושם, ביקרתי באנדרטה לזכר יהדות אירופה בברלין, עם שורדת השואה לורי מאירפלד. מתחיל עכשיו את היום השני והאחרון, שיכלול פגישות עם הנשיא שטינמאייר, הקאנצלר שולץ ופתיחת תערוכה מרגשת של יד ושם בבונדסטאג עם היו"ר באס.

יום השואה והגבורה גרמניה יד ושם דני דיין קנצלר גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד