כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות סדרת תחקירים

בגלל שחיתות: זלנסקי פיטר שורת בכירים במדינה

ניקוי אורוות באוקראינה: היום הודחו מושלי חמישה מחוזות מתפקידם, בזמן שמחזותיהם נאבקים על חייהם במלחמה נגד רוסיה. יחד איתם פוטרו גם בכירים במשרד ההגנה האוקראיני, ובראשם סגן שר ההגנה. פיטורים אלו מגיעים כחלק מרצונו של זלנסקי לגדוע את השחיתות הרבה הרווחת במדינה

בגלל שחיתות: זלנסקי פיטר שורת בכירים במדינה
המזומן שנתפס צילום: המשרד לפיתוח תשתיות של אוקראינה

אוקראינה: מושלי חמישה מחוזות הנמצאים בלב החזית האוקראינית-רוסית פוטרו היום מתפקידם, במסגרת ניקוי האורוות הגדול והמקיף ביותר שנערך במדינה מאז הפלישה הרוסית בפברואר האחרון.

בין המושלים שפוטרו היו אף מושלי קייב, חרסון וסומי. יחד איתם פוטרו סגן שר ההגנה האוקראיני ויאצ'סלב שפובלוב, סגן התובע, סגן ראש לשכת זלנסקי ושני תתי שרים נוספים.

פיטורין אלו מגיעים על רקע בעיות שחיתות שונות בהן היו מעורבים המפוטרים. גל הפיטורין שהגיע היום קרה בעקבות סדרת תחקירים עיתונאיים בנוגע לניצול לא נכון ומושחת של כספי הציבור הנחוצים כל כך בעת הקשה הזו של אוקראינה, ותחקיר מהשבוע שעבר של עיתון אוקראיני בו נחשף כי משרד ההגנה בחר לרכוש מוצרי מזון במחיר מנופח וגבוה פי 2 ממחירם הרגיל במכולות האוקראיניות.

כפי שדיווחנו, בשבוע שעבר נעצר ואסיל לוז'ינסקי, סגן השר לפיתוח הקהילות והשטחים של אוקראינה עקב מעילה בכספי תקציב. הסוכנות נגד שחיתות דיווחה כי המנהל העליון קיבל 400 אלף דולר עבור סיוע ברכישת ציוד, וקנה אותו במחירים מנופחים במיוחד.

בזמן האחרון, כך לפי הדיווחים השונים, מנסה הנשיא זלנסקי לשנות את מנהגי השחיתות הרווחים בקרב מוסדות ממשלתיים רבים באוקראינה, ופיטורין אלו מגיעים על רקע מגמה זו.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי שחיתות שחיתות ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד