כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאבד משקל בבידוד

נבלני אומר שהקרמלין רוצה לשבור אותו בכלא

אלכסיי נבלני, דמות האופוזיציה הבולטת ברוסיה, עושה יותר מרוב האנשים. הוא הכריז על פלטפורמת מדיה חדשה עם כמעט 1.8 מיליון מנויי יוטיוב, וכעת הוא הקול המוביל ברוסיה נגד המלחמה באוקראינה. נבלני אומר שהוא מאבד כמעט שמונה קילוגרמים על כל 10 ימים שהוא מבלה בתא בידוד

נבלני אומר שהקרמלין רוצה לשבור אותו בכלא
נבלני בכלא צילום: אינסטגרם

אפילו מהכלא, אלכסיי נבלני, דמות האופוזיציה הבולטת ברוסיה, עושה יותר מרוב האנשים. הוא הכריז על פלטפורמת מדיה חדשה עם כמעט 1.8 מיליון מנויי יוטיוב, הגיש יותר מ-10 תביעות נגד הרשויות ברוסיה, וכעת הוא הקול המוביל ברוסיה נגד המלחמה באוקראינה.

הוא כחוש ורזה עד כאב. בריאותו בירידה, על רקע מה שלטענת תומכיו נובע מהטרדה וחוסר שינה. הוא נשלח לתאי בידוד חמורים 10 פעמים למשך עד 15 ימים, ואף נאלץ לנקוט בצעדים משפטיים כדי להשיג נעלי חורף.

נבלני אומר דרך עורכי דינו שהוא מאבד משקל בימים שהוא מבלה בתא בידוד, שם הוא מקבל כוס שתיה וספר, שרפרף מתכת מקובע לרצפה ומיטת תינוק שמקופלת במהלך היום.

מאות רופאים, עורכי דין ומחוקקים רוסים חתמו על מכתב בדרישה להפסיק את ההתעללות בו, לאחר שנמנעו מנבלני תרופות או גישה למרפאה, או אפילו הזכות לשכב במיטה בשעות היום כאשר לאחרונה חלה בחום.

מקורביו של נבלני, שרובם נמלטו מרוסיה כדי להימנע מכלא, פתחו בקמפיין עולמי לשחרורו, שנתיים לאחר שנכלא עם שובו לרוסיה לאחר שטופל בגרמניה בעקבות התקפת הרעלה בסיביר מצד אנשי פוטין. הם אומרים שהם חוששים לחייו.

נבלני מרצה 11 וחצי שנים בגין הונאה והפרת שחרור על תנאי, אישומים שנתפסו כמניעים פוליטיים, ועומד בפני מקרים אחרים שעלולים להשאיר אותו בכלא למשך שלושה עשורים.

ה'וושינגטון פוסט" מדווח כי הוא מקבל 35 דקות מדי יום עט ונייר לקרוא מכתבים ולכתוב, ואז לוקחים ממנו את המכתבים וחומרי הכתיבה. הדוברת שלו קירה ירמיש ותומכים נוספים חוששים לחייו.

"ברור שהם מנסים לענות אותו", אמרה ירמיש. "זה כמו תהליך מאוד מאוד איטי של לרצוח אותו שוב, לא עם כמו נוביצ'וק והרעלה מיידית ומוות מיידי, אלא תהליך מאוד כואב ואיטי, רק להפעיל עליו לחץ כדי שהוא ישתוק, לא לכתוב שום פוסט".

"ככה הם מנסים להשתיק, רק על ידי יצירת תנאים כל כך בלתי נסבלים שהוא יחליט שעדיף פשוט לא להגיד כלום", המשיכה. "הוא בן ערובה. הם מנסים לענות אותו כדי לגרום לאנשים אחרים לפחד".

נבלני נשבע שלא יירתע, למרות אמונתו שהקרמלין הורה למנהלי הכלא להשתיק אותו. "כל מה שאתה קורא על הזוועות והפשעים הפשיסטים של מערכת הכלא שלנו הוא הכל נכון. עם תיקון אחד: המציאות גרועה עוד יותר", נכתב בשמו בפוסט באינסטגרם ב-12 בינואר.

לטענתו, רשויות הכלא הכניסו לתא הסמוך לחולה מופרע נפש שצועק ללא הרף כסוג של הטרדה, כדי למנוע ממנו שינה, טענה שלא ניתן היה לאמת באופן עצמאי.

אינסטגרם אלכסיי נבלני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד