כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע המאבק ברפורמה

"דמוקרטיה מתגוננת": הפובליציסט הימני פוטר מעיתון "הארץ"

הסופר וההיסטוריון ד"ר גדי טאוב פוטר מעיתון הארץ בשל מאמריו ש"נותנים רוח גבית להפיכה משטרית" כך לפי עורכי העיתון. טאוב: "הסיבה האמיתית: אסור לומר את האמת"

"דמוקרטיה מתגוננת": הפובליציסט הימני פוטר מעיתון "הארץ"
ד"ר גדי טאוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

הסופר וההיסטוריון השמרן ד"ר גדי טאוב, בעל טור קבוע בעיתון "הארץ", פוטר מהעיתון בשל מאמריו שלפי עורכי העיתון "נותנים רוח גבית להפיכה המשטרית".

בחשבון הטוויטר שלו כתב ד"ר טאוב: "ברייקינג: הארץ סגרו לי את המדור. הסיבות הרשמיות: 1. הדמוקרטיה מתגוננת ואין מקום למאמרים בעד הרפורמה. 2. אני סוכן של אורבן. הסיבה האמיתית: אסור לומר את האמת".

במייל שנשלח לד"ר מטעם הנהלת העיתון נכתב: "אני נאלץ לכתוב לך את המייל הזה, אחרי שנות עבודה משותפות רבות, בהן לצד הקושי בפרסום מאמריך שלא נעמו לרבים מקוראי הארץ, חשבתי שהרמת תרומה חשובה לחופש הביטוי ב"הארץ" ולאפשרות להיחשף לעמדות אחרות ושונות".

"ובכל זאת, שני דברים אירעו לאחרונה והם משנים את העמדה של העיתון לגבי מאמריך. האחד הוא חילופי השלטון האחרונים, שלוו במתקפה אגרסיבית ומידית על הדמוקרטיה הישראלית, כפי שאנחנו בהארץ תופשים אותה".

עוד נכתב במייל: "הרצון להחליש את מערכת המשפט בעזרת מהלכים קיצוניים שנעשים באופן חד צדדי וללא מעצורים, מאלצים גם אותנו, ככלי תקשורת, להתגונן בפני מה שנתפש בינינו כהפיכה משטרית. במובן הזה, אנחנו מוצאים קושי רב ליישב את הדיסוננס: מצד אחד להיות בחוד החנית נגד ההפיכה הזאת, ובמקביל לפרסם מאמרים שנותנים רוח גבית לאותה הפיכה. במונחים של דמוקרטיה מתגוננת, אנו מאמינים שכעת זהו זמן של מגננה".

השרה גלית דיסטל אטבריאן הגיבה לפיטורים וכתבה: "העובדה שגדי טאוב פוטר מעיתון הארץ איננה רק מצערת אלא מצביעה על מגמה מדאיגה בתקשורת השמאל: אין יותר מקום לדיון. אין יותר מגוון דעות. אין יותר פלורליזם מחשבתי או סיעור מוחות. אין מקום לעובדות שסותרות את האג'נדה. ובעיקר - אין יותר מקום לאמת בערוגה הטוטליטרית של "שומרי הדמוקרטיה".

שר התפוצות עמיחי שיקלי תקף גם הוא את הפיטורים: "הימין ניצח בבחירות ורחמנא ליצלן מממש את מדיניותו המוצהרת - בתגובה מחליטים ב׳הארץ׳ שלא לאפשר לד"ר גדי טאוב מהכותבים השמרנים הבודדים בעיתון לפרסם את מאמריו. החלטה חלשה ואומללה מאין כמותה, ספרו לנו עוד כמה השמאל מאמין בערכים ליברלים, בחופש המחשבה ובחופש הביטוי - שוקן אתה בדיחה".

עיתונאים מהמחנה הלאומי הגיבו אף הם לפיטוריו של טאוב מעיתון הארץ. העיתונאי עמית סגל כתב: "עיתון הארץ מפטר עוד כותב ימני, הפעם את דוקטור גדי טאוב. הנימוק העיקרי: 'דמוקרטיה מתגוננת'".

איש התקשורת והעיתונאי קלמן ליבסקינד כתב: "עמוס שוקן איננו מו"ל של עיתון. עמוס שוקן הוא יו"ר מפלגה. עכשיו זה רשמי". העיתונאי יאיר שרקי כתב: "מבהיל. לא ככה מנהלים ״מאבק על הדמוקרטיה״. יש לכם השגות על התוכן? תשיגו כותב משכנע שיענה לו במקום לסתום לו את הפה".

גדי טאוב עיתון הארץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד