ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"זה לא יקרה אצלי"

העימות וההכרעה הדרמטית של נתניהו; סמוטריץ' ניצח

נתניהו הכריע על העברת הסמכויות האזרחיות ביו"ש לידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כפי שהתחייב לו במשא ומתן הקואליציוני. שר הביטחון גלנט התנגד בדיון: "זה לא יקרה אצלי"

העימות וההכרעה הדרמטית של נתניהו; סמוטריץ' ניצח
בצלאל סמוטריץ ויואב גלנט צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע על העברת הסמכויות האזרחיות ביהודה ושומרון לידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למרות התנגדות שר הביטחון יואב גלנט. כך דווח ב'כאן 11'. על פי הדיווח, המאבק על הסמכויות במשרד הביטחון הגיע לשיא בדיון סוער שבו לקחו חלק נתניהו, גלנט, סמוטריץ', שר המשפטים יריב לוין וקצינים בכירים נוספים. 

שר הביטחון גלנט אמר בדיון: "אני שר הביטחון, אין שני מפקדים לצבא". סמוטריץ' ולוין השיבו: "מדובר בהסכמים קואליציוניים חתומים". גלנט השיב: "שיחקתם חודשיים מול שער ריק, לא שאלו אותי". נתניהו התערב בשלב הזה ואמר: "יש היגיון בדברי ההסבר של סמוטריץ'".

במהלך הדיון אמרו קצינים בכירים: "להחלטות המנהל האזרחי יש השלכות ביטחוניות, ראוי שיישארו בסמכות שר הביטחון". סמוטריץ' ולוין השיבו: "הצעד ישרת את ההתיישבות, ולא יפגע בביטחון. מדובר במעברים, בכבישים, בחקלאות, אין סיבה שהצבא ינהל את ההחלטות האלה". גלנט: "אני מתנגד. זה לא יקרה אצלי".

סמוטריץ' הציג במהלך השיחה את המתווה שעליו הוחלט בהסכמים הקואליציוניים והציע שהסמכויות האזרחיות יועברו אליו. על פי המתווה הסמכויות הצבאיות יישארו בידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, והאחריות על בנייה בלתי חוקית של יהודים ופלסטינים יעברו לידיו. בכל מקרה, מאחר שמדובר בפעולות עם השלכות מדיניות וביטחוניות, החלטות יתקבלו בסופו של דבר בכפוף להחלטות ראש הממשלה.

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ יואב גלנט משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד