כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נערכים להסלמה

"תכננו פיגועים משמעותיים": פרטים חדשים על הפעילות החריגה בג'נין

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי לפחות 9 חוסלו במהלך חילופי האש שפרצו בזמן פעילות כוחות הביטחון בג'נין | צה"ל והשב"כ: המבוקשים ביצעו מספר פיגועי ירי ותכננו "פיגועים משמעותיים" נוספים | בצה"ל נערכים לירי רקטות מרצועת עזה | פרטים חדשים על הפעולה החריגה

"תכננו פיגועים משמעותיים": פרטים חדשים על הפעילות החריגה בג'נין
המבצע בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חלק מפעילי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בפעולה החריגה הבוקר (חמישי) בג'נין, היו מעורבים לאחרונה בפעילות טרור ענפה, בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של "פיגועים משמעותיים" נוספים. כך מסרו צה"ל והשב"כ. הפלסטינים דיווחו כי מספר חמושים נהרגו במהלך ההיתקלות, אך מספרם טרם ברור. משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו וכמה אחרים נפצעו באורח קשה. הערכה היא כי מספר ההרוגים בקרב הפלסטינים עשוי לעלות. בצה"ל מכירים טענה על פגיעה באזרחית פלסטינית. נסיבות המקרה נמצאות בבדיקה.

במהלך הפעילות הבוקר בלב מחנה הפליטים ג'נין, מול התארגנות צבאית של פעילי גא"פ, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם.

אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים. במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. בצה"ל בודקים את הטענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ"מ, מג"ב, צה"ל ושב"כ לדירת המסתור במחנה הפליטים, בה הסתתרו המבוקשים.

בשל האירועים בג'נין, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של ירי רקטות מעזה כתגובה למספר ההרוגים הפלסטינים. בצה"ל בוחנים לתגבר סוללות כיפת ברזל בדרום. במקביל, הפלגים הפלסטינים ברצועה הודיעו כי יקיימו פגישה שבה יחליטו על צעדיהם.

לפי הפלסטינים, הפעילות החלה לאור יום על ידי כוח מיוחד שנכנס למחנה הפליטים באופן מסוערב, ונמשכה עם כוחות גדולים שהגיעו אל תוך המחנה. בתיעודים שהפיצו הפלסטינים נראית משאית החלב - עמה הגיעו המסתערבים לג'נין - כשהיא נגררת מחוץ למחנ הפליטים. אין נפגעים מקרב כוחות הביטחון.



ג'נין חילופי אש תכנון פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד