כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשש מהסלמה

דיווח ערבי: הג'יהאד נחוש להגיב; קשיים במאמצי התיווך המצריים

המצרים מקיימים שיחות עם ישראל, הרשות הפלסטינית והפלגים בעזה במטרה למנוע התלקחות אחרי הפעילות של צה"ל בג'נין. דובר הג'יהאד: "המערכה בג'נין היא מערכה של כל העם הפלסטיני"

דיווח ערבי: הג'יהאד נחוש להגיב; קשיים במאמצי התיווך המצריים
מערכת כיפת ברזל בפעולה. אילוסטרציה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

מצרים, קטאר והאו"ם מקיימים שיחות מול ישראל, הרשות הפלסטינית והפלגים בעזה, "על מנת להשיב את הרגיעה אחרי אירועי ג'נין", כך מדווח מקור בכיר לעיתון הפלסטיני "דוניא אל-ווטן". הדיווח הובא ב'כאן 11'. המקור הוסיף כי הרשות הפלסטינית "הוכתה בתדהמה לנוכח הפשע שהתבצע בג'נין, וקראה למתווכים לעצור את מעשי הטבח נגד הפלסטינים".

לדברי המקור האו"ם ומצרים מקיימים שיחות עם הפלגים ברצועת עזה כדי למנוע את הסלמת המצב, במיוחד לאחר שהפלגים הזהירו כי הם "לא יעמדו שלובי ידיים והתגובה תהיה מכאיבה". המקור ציין כי הפלגים בוחנים את אופן התגובה על אירועי ג'נין וכי המתווכים ממתינים לראות איך המצב יתפתח בשעות הקרובות.

במקביל, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי ישנם קשיים במאמצי התיווך המצריים לקדם רגיעה בעקבות "נחישותו של הג'יהאד האסלאמי להגיב".

דובר הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב, אמר בריאיון לערוץ אלרד: "המערכה בג'נין היא מערכה של כל העם הפלסטיני וישראל ביצעה בג'נין פשע ותוקפנות גדולה שפגעה בכל העם הפלסטיני". שיהאב קרא לכל הצדדים שמעוניינים בהמשך השקט להתערב מיידית ובאופן דחוף כדי שישראל תפסיק את התוקפנות שלה. שיהאב הזהיר שאם המצב יסלים, הרי שאנחנו מתקרבים בהדרגה למערכה שעלולה לפרוץ "בכל רגע ובכל זמן".

בתוך כך, מצרים גינתה את מה שכינתה "פלישת הכוחות הישראלים למחנה הפליטים ג'נין והריגתם של 9 פלסטינים". בהודעה מטעם משרד החוץ המצרי נכתב כי מצרים קוראת לעצור באופן מידי את "המתקפות" על הערים הפלסטיניות באופן שמאיים ביציאת המצב מכלל שליטה בגדה המערבית, "אנו מזהירים מההשלכות המסוכנות על הביטחון והיציבות באדמות הפלסטיניות הכבושות ובאזור".

עוד נכתב כי "המתקפות האלו מוסיפות עוד מתיחות ותחושות עוול בקרוב העם הפלסטיני ומכשילות את כל המאמצים להחיות את תהליך השלום וליישם את פתרון שתי המדינות". מצרים קוראת לכל הצדדים הבינלאומיים לפעול למען שלום. כמו כן היא קוראת לאו"ם ומוסדותיו לשמור על השלום והביטחון הבינלאומיים ולשים סוף למתקפות החוזרות ונשנות על העם הפלסטיני, "יש לכבד את החוק הבינלאומי וההחלטות הבינלאומיות הקשורות לזכויות הפלסטינים, כמו גם אחריותה של ישראל בהיותה המדינה הכובשת".

 

 

הגיאהד האיסלאמי מצרים ישראל הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד