כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשורה לתושבי רמת בית שמש ד'3

נפתח "בית הוראה" שע"י ביהמ"ד "מעשה חושב" דחסידי בראד

בראשות הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ נפתח בית ההוראה של קהילת 'מעשה חושב' דחסידי בראד ברמה ד'3. בית ההוראה יביא בשורה גדולה לתושבים. צפו בגלריה של הצלם יהושע פרוכטר

נפתח "בית הוראה" שע"י ביהמ"ד "מעשה חושב" דחסידי בראד
פתיחת בית ההוראה דחסידי בראד צילום: יהושע פרוכטר

יום חג לתושבי רמב"ש ד'3, עם פתיחת "בית הוראה" שעל ידי קהילת "מעשה חושב" דחסידי בראד, בנשיאות האדמו", שתעמוד בראשות ובהכוונת הגאון רבי נתן קופשיץ.

לאחר שבפתיחת זמן הלימודים הנוכחי הקימו מוסדות בראד את כולל האברכים הראשון בשכונת רמב"ש ד'3, בו לומדים טובי האברכים בשכונה בראשות ראש הכולל הגה"ח ר' לייבל שרשבסקי, הפעם מייסדים את "בית ההוראה" בו ישבו מורי הוראה נודעים ויענו לשאלותיהם של הפונים.

ביום שני, ראש חודש שבט, בו הואיל משה לבאר את התורה, נפתח במעמד רב רושם "בית ההוראה" במעמד מרנן ורבנן אשר פיארו את המעמד, בראשות הגאון רבי נתן קופשיץ, הגאון רבי קלונימוס קלמן וייס רב קהילות ויזניץ ומרבני רמב"ש ב', והגאון רבי יצחק ברנסדרופר  מרבני רמב"ש ד'3, ובהשתתפות רבני בית ההוראה הרבנים הגאונים, רבי יחיאל יהושע שיינפלד  רב ביהמ"ד 'מעשה חושב' דחסידי בראד ובעל "אש המועדים", רבי יחיאל יהושע רבינוביץ רב קהילות החסידים רמב"ש ג'2, רבי אהרן אריה כ"ץ  בעמח"ס פסקים ותשובות, רבי אהרן יוסף לוריא  מו"ץ בשערי הוראה ב"ב, רבי שמעון הלברשטאם  מחשובי המוצי"ם בעיר, ורבי אברהם יהודה רבינוביץ מו"ץ בשערי הוראה ב"ב.

את המעמד פתח בטוב טעם ראש הכולל הגה"ח ר' לייבל שרשבסקי , שציין את פרשת ירידת יעקב אבינו למצרים, כאשר 'את יהודה שלח לפניו' ופירש רש"י 'לתקן לו בית תלמוד שמשם תצא הוראה', ומכאן יש סימוכין לחזונו של כ"ק  אדמו"ר  אשר תחילה וראש הורה להעמיד בית הוראה, ותיכף לאחר מכן לגשת למלאכת בנין ביהמ"ד ומקוה טהרה. עוד הוסיף, ששמו של ביהמ"ד ובית ההוראה שנקרא "מעשה חושב", שכך הוא גם שם ספרו של האדמו"ר, הכולל בתוכו את שני החלקים, הן את חלק המחשבה ואת חלק המעשה, ועל כך מיוסדת קהילת 'מעשה חושב' לשלב בין שני החלקים, כפי שרואים עתה בסייעתא דשמיא.

ברטט רב נשמעו דברותיו של הגאון רבי נתן קופשיץ שהאציל ברכת כהן על כל הנאספים, ובירך את הרבנים הגאונים שיצליחו להורות דת ודין, ואת אברכי קהילת 'מעשה חושב' שימשיכו להנות לאורו הגדול של האדמו"ר .

לאחר מכן נתכבד הגאון רבי קלונימוס קלמן וייס לשאת את דבריו, ושיבח את רצון קדשו של האדמו"ר  להביא לרווחתם של תושבי השכונה בימים אלו בהם ניכר המחסור הגדול בבית הוראה בשכונה החדשה המתאכלסת בתקופה זו, כאשר אברכים רבים מתושבי השכונה נאלצים לכתת רגליהם לשכונות סמוכות כדי להגיע לפתחם של מורי ההוראה, והמחסור והביקוש הגדול מתגבר מיום ליום.

את דבר "בית ההוראה" נשא הגה"צ המשפיע רבי יחיאל יהושע שיינפלד , רב בית המדרש, שקיבל בברכה את פני הרה"צ רבי יוסף דוד שווארץ בנו של האדמו"ר שהגיע במיוחד למעמד בשליחות אביו, ולאחמ"כ הביא את ברכת הקודש של כ"ק  אדמו"ר  לרגל המעמד, ואת דברותיו הטהורים על חשיבות ענין ההוראה הנוגעת למעשה מלבד עיון ההלכה.

לרגל מעמד פתיחת בית ההוראה הופיע קונטרס מיוחד על הל' טהרה והל' תערובת מתוך ספר "עיקרי השולחן" שנתחבר על ידי הגרי"י שיינפלד  על חלק יו"ד וחו"מ, בו מובאים דברי הפוסקים בהלכות המצויות עד לפוסקי זמנינו.

הגאון רבי שמחה רבינוביץ בעל 'פסקי תשובות' שנבצר ממנו להשתתף במעמד, שלח את מכתבו בו שיבח את פעליו של כ"ק  אדמו"ר , ובירך את ראשי המוסדות שחפץ ה' בידיהם יצליח לייסד בית גדול שממנו תצא תורה ויראה.

בית ההוראה ייפתח בינתיים במרכז הזמני של קהילת 'מעשה חושב' דחסידי בראד ברח' נהרדעא 20 רמב"ש ד'3, שם שוכן כולל האברכים, וכן מתקיימים בו שיעורי תורה וחסידות, ולאחרונה נפתח שם 'היכל התורה' לציבור אברכי הקהילה ותושבי השכונה.

יצויין כי ממש בימים הללו ממתינים לקבלת האישורים האחרונים הנדרשים לצורך התחלת בניית מבנה בית המדרש והמקוה טהרה שישרתו את קהילת 'מעשה חושב' דחסידי בראד ואת כלל תושבי השכונה המעטירה, כאשר לימינם ניצב שלוחא דרבנן שמעון גולדברג הפועל רבות בסיוע שיש בו ממש לכל קדשי בית בראד. ותוך חודש מקווים לראות את המבנה עומד על תילו ברוב פאר והדר. גדול יהיה הבית להרמת קרן התורה והחסידות, לטובת הציבור הכלל-חסידי בעיר ובפרט לרמב"ש ד'3.

בהנהלת המוסדות זוקפים את הצלחת "בית ההוראה" לזכותם של 'ועד ידידי בית בראד' בברוקלין, ניו יורק, אשר נתנו מהונם ומאונם להקמת בית הוראה זו, יחד עם שאר פעליהם הברוכים הנעשים על ידם לטובת המוסדות בבית שמש.

בית הוראה בראד הרב נתן קופשיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד