כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רה"מ הנחה להיערך לכל תרחיש

שיגור הטיל לבית המחבלים - וירי כבד: תיעוד חדש מהקרב בג'נין

תיעוד מקרב היריות שהתנהל הבוקר בג'נין: כך זה נראה מקסדות לוחמי הימ"מ | מפקד מג"ב: "קור רוח ומקצועיות תחת אש כבדה, סיכון חיים ממשי" | במערכת הביטחון ממשיכים להיערך להסלמה אחרי הפעולה | רה"מ הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות

שיגור הטיל לבית המחבלים - וירי כבד: תיעוד חדש מהקרב בג'נין
חילופי הירי מקסדת הלוחם צילום: דוברות המשטרה

מצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ חושפות קרב היריות שהתנהל מול מחבלים במהלך הפעילות הבוקר בלב מחנה הפליטים ג'נין. כפי שניתן לראות בתיעוד, לוחמי הימ"מ פעלו תחת אש כבדה ובסכנת חיים ממשית, כאשר עשרות מחבלים חמושים יורים לעברם. לוחמי הימ"מ, בנחישות ובאומץ לב, חתרו למגע והצליחו לסכל את חוליית הטרור שהתכוונה לבצע פיגוע נגד אזרחים וכוחות הביטחון.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן עמד מקרוב על הפעילות ואמר למפקד הימ"מ, תת-ניצב ח': "בפעילות של היחידה המיוחדת יחד עם פלוגת מג"ב ג'נין וצה"ל בהכוונת השב"כ פעלתם באומץ לב, קור רוח ומקצועיות תחת אש כבדה וסיכון חיים ממשי. שילוב הזרועות של כוחות הביטחון מוכיח את עצמו מחדש מדי יום בשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

ראש הממשלה נתניהו, לאחר הערכת מצב ביטחונית, הביע את הערכתו לאומץ הלב ולתושייה של הלוחמים שסיכלו פיגועים שהיו יכולים לעלות בחיים רבים. רה"מ קיבל עדכונים מפורטים מהרמטכ"ל, ר' השב"כ, מפכ"ל המשטרה וראש אמ"ן, ביחד עם שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, שר החוץ ראש המל"ל ומזכ"ץ רה"מ.

רה"מ נתניהו הבהיר שפניה של ישראל לא להסלמה, אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל.

פורצים לבית תחת אש: תיעוד דרמטי מהפעולה בג'נין ממצלמות הגוף

במערכת הביטחון ממשיכים להיערך להסלמה אחרי הפעולה החריגה בג'נין, במהלכה נהרגו לפחות תשעה פלסטינים, מתוכם שמונה מחבלים. בצה"ל מעריכים כי ייתכן ירי רקטות מרצועת עזה כתגובה להרג המחבלים, אך נערכים גם לאפשרות של ניסיונות לבצע פיגועים ביהודה ושומרון.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים הערכת מצב מבצעית בהשתתפות ר׳ אמ"ץ, ר' אמ"ן, מפקד פיקוד המרכז, המתפ"ש, נציגי השב"כ ומפקדים נוספים. בהערכת המצב הוצג סיכום ראשוני של פעילות הכוחות הבוקר בג׳נין, לסיכול חוליית טרור שעסקה בקידום מיידי של פיגועים כלפי אזרחים וכוחות הביטחון. הרמטכ"ל הנחה על הגברת המוכנות והמשך פעילות הסיכול ככל שתידרש.

גם שר הביטחון יואב גלנט קיים כעת הערכת מצב עם בכירים במערכת הביטחון. שר הביטחון הביע הערכה על אומץ ליבם של כוחות צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל ומג"ב שפעלו בג'נין. השר גלנט הנחה את גורמי הביטחון השונים להגביר את פעולות ההגנה בקו התפר, יישובי איו"ש ועוטף עזה. שר הביטחון יואב גלנט אמר בסיום הערכת המצב: "מדינת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום ובכל זמן כנגד מי שפועל לפגוע באזרחי ישראל. כוחות הביטחון ערוכים לכל התפתחות בגזרות השונות".

מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', התייחס מוקדם יותר לפעילות בג'נין: "בשבועות האחרונים היחידה פעלה יחד עם שירות הביטחון הכללי לסכל פיגוע גדול שתוכנן בעורף. היום לפנות בוקר השב"כ הצליח לסגור מעגל עם חברי החולייה. הכוח נכנס ללב המחנה ג'נין בשעות הבוקר המוקדמות על מנת לעצור את חוליית המחבלים. חשוב לציין שזה המבצע הראשון שהתבצע בלב המחנה על מנת לעצור חולייה שתכנן לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. כשהלוחמים שלנו הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות בצורה סמויה ללב המחנה, הכוח פרק והתחילו חילופי אש עם המחבלים שהיו בבית".

"בהתקלות הראשונה חוסלו 2 מחבלים, הכוח התנהל מול המחבלים בשיטת הסיר לחץ, נורו טילים על הבית במהלך הסיר לחץ אחד המבוקשים הסגיר את עצמו לכוחות שלנן. 2 מחבלים נוספים שנשארו באיתור אחד מהם חוסל ואחד נפצע קשה. סה"כ 3 מבחלים חוסלו בתוך הבית אחד נפצע קשה ואחד הסגיר את עצמו. הלוחמים של היחידה התמודדו מול חמושים במעטפת הקרובה של היעד וזוהו מספר פגיעות במחבלים. בנוסף הופעלו מטעני חבלה גדולה על הרכבים של היחידה דבר שגרם נזק", הוסיף מפקד הימ"מ.

לדבריו, "הלוחמים נכנסו ללב המחנה בקרובות פנים מול פנים מול המחבלים, הפגינו נחישות וחתירה למגע ואומץ לב בלתי רגיל בהתמודדות מול מחבלים בתוך מבנה ומול מעטפת קשה ומורכבת של מטענים וירי מכל כיוון. עצם הכניסה ללב המחנה יכולה להעיד על ערכיות חוליית המחבלים ועל חשיבות המשימה למען ביטחון אזרחי ישראל".

 

ימ"מ ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד