כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"נטל סיכון לא סביר"

התאונה הקטלנית בליל יום כיפור: הנהג הורשע

בית המשפט הרשיע את ערן אזולאי בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, זאת לאחר שבמהלך יום כיפור פגע עם רכבו בברק חורי ז"ל וגרם למותו

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע היום את ערן אזולאי בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, זאת לאחר שבמהלך יום כיפור פגע עם רכבו בברק חורי ז"ל וגרם למותו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ת"א בערב יום הכיפורים 2021 סמוך לשעה 19:00 נהג אזולאי ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון, זאת לאחר שבשעות הצהריים שתה משקאות אלכוהוליים בסמוך לבית חברו בבאר יעקב. נוכח כניסת יום כיפורים הייתה תנועת כלי הרכב בכביש מועטה ואיטית. אותה העת רכב ברק חורי ז"ל בן ה-13 על אופניו בכביש 4 בנתיב נסיעתו של אזולאי ולפניו בכביש. במהלך רכיבתו, עצר חורי ז"ל על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו. משהגיע אזולאי, אל מקום עצירתו, פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. כתוצאה ממעשיו של אזולאי נפצע חורי באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו.

 בהכרעת הדין קיבל כב' השופט ציון קאפח את עמדת המדינה וקבע כי: "הנאשם נטל סיכון לא סביר בהינתן כלל הנתונים אשר פורטו לעיל על ידי, הן בשתיית אלכוהול טרם הנהיגה, הן בהתעלמו מהעובדה הידועה גם לו בדבר המוסכמה החברתית ואפשרות המצא רוכבי אופניים על הכביש, והן בנהיגה "עיוורת" על הכביש שעה שעמדו לרשותו תנאים אופטימליים."

לאחר הכרעת הדין ציינה פרקליטות מחוז ת"א כי: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ביחס לחובת הזהירות המוגברת המוטלת על הנהגים הבוחרים לנהוג במהלך יום כיפור, לא רק בתוך מרכזי הערים אלא גם בדרכים בינעירוניות. אנו מקווים שהרשעה זו תהווה תמרור אזהרה לכל אותם הנהגים העולים על הרכב לאחר ששתו אלכוהול ותוך שדעתם מוסחת, לא רק ביום הכיפור, אלא בכל יום ויום."

 

תאונה קטלנית הרשעה רוכב אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד