י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ניסיונות להרגיע את השטח

ההחלטה שהתקבלה בצה"ל בעקבות מספר ההרוגים הגבוה בג'נין

צה"ל יצמצם בימים הקרובים פעילות התקפית ביהודה ושומרון, בניסיון להרגיע את השטח. גורמים פלסטיניים: "ההחלטה על הפסקת התיאום הביטחוני בפועל תלויה באבו-מאזן"

ההחלטה שהתקבלה בצה"ל בעקבות מספר ההרוגים הגבוה בג'נין
הפעילות בג'נין צילום: דובר צה"ל

לאחר הפעולה החריגה בג'נין: צה"ל יצמצם בימים הקרובים פעילות התקפית ביהודה ושומרון, בניסיון להרגיע את השטח. כך דווח הערב בכאן 11. על פי הדיווח הסיבה להחלטה היא בין היתר בגלל מספר ההרוגים הגבוה בפעולה בג'נין והחשש מהסלמה. סיבה נוספת לצמצום הפעילות היא ביקורו הצפוי של מזכיר ההגנה בלינקן ביום שני הקרוב. בצה"ל מבהירים עם זאת כי במקרים של סיכול פיגוע בכוחות יפעלו, אבל מה שלא דחוף יידחה לאחרי הביקור.

בתוך כך, גורם במוקטעה אמר כי, "ההחלטה על המימוש בפועל של הפסקת התיאום הביטחוני תלויה באבו מאזן". יצוין כי ברקע ההתחממות ישנו לחץ בינלאומי על הרשות הפלסטינית שלא להוציא את המהלך לפועל.

כזכור, דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה הודיע הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים ברמאללה על הפסקת התיאות הביטחוני עם ישראל. אבו רודיינה אמר: "אנחנו מחשיבים כי התיאום הביטחוני עם ממשלת הכיבוש לא קיים יותר מעכשיו".

הוא הוסיף: "ההנהגה הפלסטינית החליטה לפנות באופן מידי למועצת הביטחון של האו"ם כדי לקבל הגנה בינלאומית עבור העם הפלסטיני. כמו כן הוחלט לפנות באופן מידי לבית הדין הבינלאומי על מנת לצרף את מעשי הטבח שביצעו כוחות הכיבוש היום, לצד התיקים האחרים שנדונים בבית הדין".

הוא ציין כי בישיבה הוחלט גם להמשיך את תהליך הצטרפות של הרשות הפלסטינית לשאר המוסדות הבינלאומיים ובאו"ם. כמו כן הוחלט על המשך המגעים הדיפלומטיים עם מדינות בעולם על מנת להשיג תמיכה בעמדה הפלסטינית.

עוד אמר אבו רודיינה כי ההנהגה הפלסטינית קיימה מוקדם יותר היום ישיבת חירום בנוגע ל"טבח שביצעו כוחות הכיבוש במחנה הפליטים ג'נין". לדבריו, בישיבה דנו הנוכחים גם בהחלטות ממשלת ישראל אשר ממשיכות את "פשעי הטיהור האתני, המתקפות על ירושלים והמקומות הקדושים, טימוא מסגד אל-אקצא והגברת מפעל ההתנחלות וסיפוח האדמות והחזקת גופות ההרוגים הפלסטינים".

צה"ל יהודה ושומרון אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד