כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גנבה מיליונים

נעצרה לאחר שהונתה ניצול שואה ורוקנה את חסכונות חייו

אישה בפלורידה מואשמת כי השיקה "תוכנית ארוכת שנים" להונות ניצול שואה וגנבה 2.8 מיליון דולר. היא השתמשה גם בחשבון אימייל מזויף ויצרה מכתבים וחשבוניות מזויפות שנראו מעובד של סניף בנק. רק בסביבות אוקטובר 2021 סיפר הגבר לבנו מה קרה

נעצרה לאחר שהונתה ניצול שואה ורוקנה את חסכונות חייו
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד המשפטים עצר אישה בת 36 מפלורידה לאחר שביצעה לכאורה "תוכנית של שנים" להונות ניצול שואה בן 87 ורוקנה לו את חסכונות חייו. מהמשרד נמסר כי במהלך יותר מארבע שנים, פרסה סטרגו השתלטה על 2.8 מיליון דולר מהניצול.

סטרגו נעצרה ביום רביעי האחרון, התובע דמיאן וויליאמס אמר כי "היא בזדון רוקנה את חסכונותיו של ניצול שואה כדי היא תוכל להפוך למיליונרית באמצעות הונאה". 

לפי משרד המשפטים, סטרגו פגשה את הקורבן שלה בין 2016 ל-2017 כאשר התגורר במנהטן. בתחילת 2017 היא שאלה אותו אם היא יכולה ללוות כסף כדי לשלם עבור עורך הדין שלה "שלטענתה מסרב לשחרר כספים מהסדר משפטי". אבל רישומי הבנק הראו שהיא מעולם לא קיבלה כספי הסדר. זו הייתה רק ההתחלה של סדרה של שקרים, אמרו הרשויות.

התובעים אומרים שסטרגו דרשה שוב ושוב מהקשישה בת ה-87 לתת לה כסף כדי למנוע את הקפאת חשבונותיה. במהלך הזמן הזה, הוא רשם 62 צ'קים בסכום כולל של יותר מ-2.8 מיליון דולר, אמר משרד המשפטים, והוסיף כי היא השתמשה גם בחשבון אימייל מזויף ויצרה מכתבים וחשבוניות מזויפות שנראו מעובד של סניף בנק.

רק בסביבות אוקטובר 2021 סיפר הגבר לבנו מה קרה. סטרגו הצליחה להשתמש בכסף הזה כדי לרכוש בית, סירה ומכוניות, כמו גם לצאת לטיולים יקרים, ולרכוש מטבעות ומטות זהב, שעוני רולקס ובגדי מעצבים, כך לפי התובעים. בינתיים, ניצול השואה נאלץ מאז למכור את דירתו.

"סטרגו זייפה מסמכים והתחזתה לעובדת בנק בתמורה לחיים של טיולים מפוארים, שעוני רולקס ורכישות יוקרה", אמר וויליאמס. "המעצר מדגיש מחדש את המחויבות של המשרד הזה לחפש צדק עבור קורבנות של הונאה כספית".

 

ניצול שואה הונאה ארה''ב פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד